خانه / کلیدی / چرا به مشاوره نیاز داریم؟

چرا به مشاوره نیاز داریم؟

چرا به مشاوره نیاز داریم؟

امروزه متاسفانه بسیاری از داوطلبان کنکور ارشد برای رسیدن به هدف  خود در حد بسیار سطحی عمل می کنند. بدین صورت که ابتدا منابع کنکور ارشد عمران را از سایرین پرسیده و سپس از یک قسمت بدون هیچ گونه دیدگاه مدیریتی شروع به خواندن آن می کنند. گاهی نگاه ها در این زمینه آن قدر سطحی و ابتدایی است که برخی داوطلبان سعی می کنند در ساعت ناهار ، ساعت استراحت و حتی ابتدایی ترین مسائل  هم از افراد موفق تر پیروی کنند. این در حالی است که تجربیات مشاوره ای در دوره های مختلف رقابتی بنا بر یک اصل اساسی استوار است:

(( افراد با هم متفاوت هستند ))

لذا پیچیدن یک نسخه ی کلی برای تمامی داوطلبان کنکور کاری کاملا اشتباه خواهد بود . باید تمامی داوطبان عزیز کارشناسی ارشد عمران این را بپذیرند که یک انسان، هرگز قادر نخواهد بود برخی عادات و استعداد های اصلی خودش را به دشت دستخوش تغییر نماید . این تفاوت سبب می گردد که کنار گذاشتن دروسی مثل ریاضی ، بتن و روسازی در کنکور ارشد عمران در مواردی لازم بوده و در مواردی نیز با توجه به نوع استعداد شما اشتباه محض باشد. در این میان بسیاری با توجه به برنامه ای که خودشان برای شما در نظر می گیرند ، برای شما به اظهار نظر می پردازند.

کنکور کارشناسی ارشد عمران

به همین صورت می بایست توجه داشت که در برخی دروس نیاز به کلاس ها شدیدا احساس می گردد، این در حالی است که در برخی دروس که داوطلب هیچ گونه پایه و استعداد و علاقه ای ندارد، شرکت در کلاس ها پیامدی چیزی جز اتلاف وقت نخواهد داشت .لذا این مسئله که کدام دروس باید حذف گردند از نکات بسیار مهم و مورد توجه یک مشاور است. چه بسا کسانی که تاکید فراوان بر خواندن تمامی دروس ارشد عمران داشته با این حال در کنکور حتی نمی توانند یک تست هم از مبحث مربوطه حل کنند.

انتخاب دروس ، گامی مهم در کنکور ارشد عمران

به عنوان مثال اگرچه درس روسازی از جمله دروسی است که بسیاری آن را در کنکور ارشد عمران کنار می گذارند ، با این حال حذف کردن این درس برای دانشجویانی که علاقه مند به فعالیت و کار در این زمینه هستند ، به هیچ عنوان منطقی به نظر نخواهد رسید . چرا که چه بسا همین دانشجویان علاقه مند به این درس بتوانند با مطالعه ی منابع امتیاز قابل قبولی از این درس کسب نمایند .

در واقع مشاور برای این در کنار شماست که با توجه به پیش زمینه های شما ، به شما راهنمایی کند که چه کنید. شاید در برخی موارد این را شنیده باشید که پس از شروع یک درس ، حداقل دو ساعت خواندن آن را ادامه بده و یا میان درس ها مکانت را ترک نکن. اگرچه این موارد در برخی رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد عمران مشاهده شده است. اما به شما اطمینان می دهم هیچ فرمول کلی برای این منظور هرگز وجود نخواهد داشت.

ارشد عمران

جالب است بدانید بسیاری از رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد عمران مثلا در ساعات خواب اصلا با هم هیچ گونه شباهتی نداشتند . به عنوان مثال چه بسا اگر بدانید چه تعداد از رتبه های موفق کنکور تنها شب ها را به مطالعه اختصاص داده اند، شگفت زده شوید.

در این میان ، قبل از این که چیزی را شروغ نمایید ، شما با چالشی عمیق برای آغاز مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد مواجه بمی باشید . شما می بایست بدانید که چه مباحثی را برای موفقیت در کنکور با تمرکز بسیار زیاد بخوانید و چه مباحث و دروسی را به صورت کلی حذف کنید . با یک استراتژی پیشرفته برای دروس ، کنکور ارشد عمران آن قدر ساده خواهد بود که با روزی 3  تا 4 ساعت مطالعه قادر خواهید بود حتی رتبه  ی زیر 100 کسب کنید، البته این نکته را هم فراموش نکنید که همه چیز بستگی به تلاش و استعداد خودتان دارد .

گفته های داوطلبان ارشد عمران

در این جا جالب است که برخی گفته های داوطلبان از جلسات مشاوره را برای شما بازگو کنیم :

(( در روز تمام وقتم را صرف مطالعه می کردم. کلا درس ریاضی را خیلی خواندم ولی متاسفانه سر جلسه نمی دانم چه شده بود… حتی یک تست ریاضی هم نتوانستم بزنم….. کلی لاپلاس و معادلات و …. خواندم ولی به هیچ نتیجه ای نرسیدم . به نظر خودم تنها وقتم را برای ریاضی تلف کردم ))

(( من واقعا بسیاری از وقتم را صرف خواندن درس بتن کردم و خود را برای هر نوع تست بتن در کنکور ارشد آماده کردم ولی سر جلسه اصلا تست ها از یک دنیای دیگر آمده بود…. واقعا غیر قابل حل بود. کل تلاشم را برای کنکور کردم .به نظرم ساعت هایی که وقف این درس کردم تلف شده است. دیگر نمی دانم امسال چه باید بکنم…))

کارشناسی ارشد عمران

((من از دوستانم شنیده بودم که سوالات درس ریاضی بسیار دشوار است . برای همین هیچ مطالعه ای روی درس ریاضی نداشتم . وقتی سر جلسه نگاهم به صورت تصادفی به چند مورد از سوالات ریاضی افتاد ، دیدم که نسبتا ساده هستند و پیچیدگی زیادی ندارند ولی من هیچ مطالعه ای نداشتم و از کنارشان گذشتم. همین موضوع باعث شد که تمرکزم را از دست بدهم. و کلا نتوانستم از پس سوالات آزمون بربیایم))

(( همیشه احساسم این بود که در تحلیل و مقاومت واقعا استعداد دارم . کل تلاشم برای این دروس بود. وقتی که سوالات امسال که مکانیک جامدات سختی داشت را دیدم ، واقعا به هم ریختم و تمرکزم را کلا از دست دادم. به طوری که در سایر دروس هم موفق نشدم))

کلیه ی افرادی که گفته هایشان را خواندید ، به نوعی از یک ضعف مشاوره ای رنج می برند. یعنی میزان تلاش آن ها برای یک رتبه ی خوب کافی بوده و در واقع تلاش آن ها قابل تقدیر و ستایش است ولی متاسفانه به دلیل نداشتن استراتژی درست در مقابله با سوالات کنکور ، شکست خورده اند.

به خاطر داشته باشید که قبل از شروع مطالعه ، یک استراتژی و برنامه ی درست برای خود ایجاد نمایید ، با داشتن چنین استراتژی پیشرفته ای ، شما قادر خواهید بود با تحمل سختی نسبتا کم تری از بسیاری رقبای خود در کنکور ارشد عمران پیشی بگیرید.

 

برای رفتن به قسمت طرح جامع پشتیبان کنکور ارشد عمران و مشاوره، اینجا کلیک کنید.

 

عمران مشاوره | کنکور ارشد عمران

 

 

پایان

درباره امین کاویانی

امین کاویانی هستم . دانشجوی مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه تهران. در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران سال ۹۴ توانستم رتبه ی ۴۷ کسب کنم. علاقه مند هستم که در زمینه مشاوره به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد عمران کمک کنم.

هم چنین بخوانید:

معرفی گرایش مهندسی و مدیریت ساخت

مهندسی و مدیریت ساخت یکی از گرایش های رشته ی مهندسی عمران است که به …

4 دیدگاه

  1. ممنون از این وب سایت عالی که کلی انگیزه میده بهم.
    شروع میکنم حتما

  2. سلام من هر چی روی قسمت {برای رفتن به قسمت طرح جامع پشتیبان کنکور ارشد عمران و مشاوره، اینجا کلیک کنید} میزنم میره روی صفحه error میشه لطفا راهنمایی کنید

  3. لطفا اگه میشه جواب بدین ، ممنون

  4. سلام ، تحصیل در دانشگاه دولتی (روزانه) در مقطع کارشناسی ارشد شهریه داره؟
    اگه داره حدودا ترمی چقدر هزینش میشه؟
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *