خانه / اخبار / مصاحبه با آقای سعید جلیل زاده رتبه 27 آزمون ارشد عمران 95 – رشته مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه تهران

مصاحبه با آقای سعید جلیل زاده رتبه 27 آزمون ارشد عمران 95 – رشته مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه تهران

با توجه به این که یکی از اهداف عمران مشاوره، آشنا کردن داوطلبان اقصی نقاط کشور با شیوه برگزاری کنکور ارشد هست، در بخش مصاحبه با خانم پولادوند، برای شما یک مصاحبه با سوالات جامعی رو شرح دادیم. حالا در این قسمت می خواهیم که با یکی دیگر از رتبه های برتر کنکور ارشد عمران، آقای سعید جلیل زاده که موفق شدن رتبه بسیار خوبی رو در آزمون ارشد عمران 95 کسب کنند، براتون بیاریم.

در ابتدا بهتون تبریک عرض می کنیم که تونستین در آزمون کارشناسی ارشد عمران سال 95 رتبه فوق العاده ای رو کسب کنین. لطفا درصد ها و رتبه کنکورتون رو برای ما بفرمایین.

رتبه 27
درصد دروس: زبان 35 ریاضی 22 جامدات 48 خاک 67 سیالات 55 طراحی 42

رشته و دانشگاه محل تحصیلتون در مقطع کارشناسی کجا بود ؟

مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر

معدل و مدل موثرتون چند بود ؟ کلا از لحاظ درسی توی دانشگاه زیاد درس می خوندین ؟

16.1 معدل موثر هم 17.6 از لحاظ درسی هم متوسط نه خیلی زیاد می خوندم و نه اینکه درس ها رو شب امتحانی بخونم.

خیلی ها میگن دلیل موفقیت رتبه های برتر داشتن یک پایه درسی قوی هست. به نظرتون این حرف درسته ؟ در مورد خودتون این طوری بود ؟

می تونم بگم تا حدودی قبول دارم که داشتن پایه خوب می تونه کمک کنه من خودم هم چه به لحاظ دانشگاهی که درس خوندم چه تسلطی که تو مطالب داشتم میتونم بگم پایه درسی به نسبت خوبی داشتم. خب شاید بعضی قسمت هایی از درس ها هم بوده که مشکل داشتم سعی کردم در طول زمان جبرانش کنم.
ولی من میشناسم کسایی که حتی از یک رشته دیگه اومدن و تو کنکور عمران شرکت کردند و نتیجه هم گرفتند. به نظر من اگه کسی هم احساس می کنه که تو این مورد ضعف داره خیلی لازم نیست نگران باشند با یک برنامه ریزی خوب می تونند این نقیصه رو برطرف کنند.

از چه زمانی مطالعه رو شروع کردین ؟ روزی چند ساعت مطالعه داشتین ؟

من تقریبا از 1 مهر شروع کردم. با توجه به این که اون ترم واحدای درسی زیادی که داشتم روزی 3 -4 ساعت مطالعه داشتم.این روند تا بهمن ادامه داشت.ولی تقریبا از اواسط بهمن به روزی 6 ساعت مطالعه رسیدم. و یک ماهه مونده به کنکور رو هم تقریبا 8 ساعت مطالعه داشتم.

مصاحبه رتبه برتر ارشد عمران 95

برای کنکور کلاس می رفتین ؟ به نظرتون تاثیرش چقدره ؟

من کلاسی برای کنکور نرفتم. البته در مورد تاثیرش باید بگم که بستگی به شرایط هر فرد داره. شاید یکی احساس کنه که تو یک درس خیلی ضعف و مشکل داره و شاید این کلاس ها بتونه کمکش کنه. ولی نظر کلی من اینه که کلاس ها تاثیر آنچنان زیادی نخواهند داشت مهم تلاشه شخصه.

بعضیا میگن تعداد ساعات مهم نیست، بلکه بازدهی مطالعه مهمه ! این رو قبول دارین ؟

قبول دارم. شاید برا خود من پیش میومد که بعضی از روزها که کلاس دانشگاهم زیاد بود برای درس خوندن خسته بودم. ولی میخواستم به اون برنامه ای که دارم برسم و از برنامه عقب نیفتم.ولی بعد نیم ساعت احساس می کردم که دیگه این خوندن فایده نداره و بهتره فردای اون روز با آمادگی و انرژی بهتر برم سراغ درس پیشنهادی که میکنم اینه تو موقع خستگی اصلا درس نخونید حتی اگه خیلی هم از برنامه تون عقب باشید.

برای مطالعه کدوم درس ها رو کلا حذف کردین ؟ اصلا این کار رو توصیه می کنین ؟

من به نظر خودم حذف کردن کلی یک درس خوب نیست. حتی اگه شده بخش هایی از یک درس رو بخونید. و به طور کلی یک درس رو از برنامه مطالعه تون حذف نکنید.شاید تو کنکور از اون درسی که حذف کردید چند سوال آسون بیاد که این بعدا براتون باعث افسوس خوردن میشه.
البته در مورد دروس ریاضی از دوست های خودم بودند کسانی که ریاضی 1 یا 2 یا معادلات رو کلا نخوندن.در مورد درس های ریاضی اگه واقعا دیدید وقت نمی کنید و اصلا علاقه ای هم نداریدمیتونید این درس ها رو با نظر خودتون حذف کنید.

شده بود وسط درس خوندن ناامید و خسته بشین ؟ توی این شرایط چه می کردین ؟

به نظر من برا همه ممکنه پیش میاد. برا من هم پیش اومده. ولی سعی کردم طبق برنامه خودم جلو برم و امیدوار به آینده باشم. و می دونستم که با توکل و تلاشی که کردم میتونم به هدفم برسم.

چرا مدیریت ساخت و چرا دانشگاه تهران؟ (البته این که جوابش مشخصه 🙂 برای اطمینان بیش تر می پرسم!)

خب یکی از دلایلش این بود که دیگه از درس های محاسباتی وطراحی خسته شده بودم. و این که بیشتر به سمت کارهای مدیریتی علاقه مند بودم. و به نظر خودم مدیریت ساخت دانشگاه تهران بهترین انتخاب بود.

مصاحبه رتبه برتر ارشد عمران 95

مطالعه شما چه ویژگی خاصی داشت یا به عبارتی به نظر خودتون رمز موفقیت شما چی بود ؟

من نظرم اینه که مطالعه رو نباید از دید کمی دید که مثلا من در این روز 6 ساعت مطالعه داشتم.باید سعی کرد کیفیت این مطالعه رو بالا برد.شاید 1 ساعت درس خوندن دقیق و عمیق از اون 6 ساعت به صرف پر کردن برنامه بهتر باشه. باید سعی کرد تو اون زمان مطالعه اون قسمتو خوب فهمید و درست یاد گرفت.

همون طور که می دونین بعد از برگزاری کنکور ارشد عمران 95 کلی انتقاد بهش شد. قبول دارین کنکور ارشد امسال غیر قابل پیش بینی بود ؟ به نظرتون برای مقابله با این مشکل چه باید کرد ؟

در مورد بتنش قبول دارم. من خودم تو درس طراحی به طور ویژه تو بتن سر جلسه تعجب کردم و خودم بعضی تست هایی که خیلی هم آسون بودن رو ترسیدم که بزنم. ولی به نظر من این شرایط برای همه یکسان بود. برای مقابله با این مشکل هم باید بگم من خودم سر هر امتحانی که با سخت بودن یا عجیب بودن سوالات مواجه میشم پیش خودم میگم که همه الان تو همین شرایط قراردارند. پس بیام با دور کردن استرس از خودم و اطمینان خاطر از این شرایط به سود خودم استفاده کنم.

ترمی که کنکور دادین چند واحد داشتین ؟ درسا رو می خوندین اون ترم ؟

ترم پاییز 19 واحد. و ترم کنکور هم 11 واحد. و بالاتر هم بهش اشاره کردم. به خصوص ترمی که 19 واحد داشتم. حضور در کلاس ها و کارهای مربوط به درس های دانشگاه خیلی از وقتمو گرفت. ولی سعی کردم بایک برنامه و تلاش خوب جبرانش کنم.

توی آزمون های آزمایشی شرکت می کردین ؟ رتبه تون در این آزمون ها چند می شد و به نظرتون این آزمون ها چقدر موثر بودن ؟

بله! من توی آزمون های آزمایشی یک موسسه شرکت کردم. خیلی از آزمون ها بود که رتبه خوبی کسب نمی کردم. ولی پیشنهاد میکنم خیلی خودتون درگیر نتیجه و رتبه آزمون ها نکنید.
به نظرم آزمون ها می تونه تو برنامه ریزی درس ها کمک کنه و اینکه بد نیست آدم قبل کنکور چند بار خودشو تو شرایط آزمون قرار بده. جه از لحاظ درسی چه از لحاظ شرایط آزمون دادن مثل 4 ساعت سر جلسه نشستن.

خیلی ها میگن ما میخوایم خوب درس بخونیم ولی این تلگرام و شبکه های اجتماعی نمیذاره ! شما با این مشکل چه کردین ؟

واقعیتش این از اون سوالاست که نمیشه کاریش کرد. اینقدر طیف این تلگرام و شبکه های اجتماعی وسیع شده که برای درس خوندن معضلی شده. من خودم هم درگیر این موارد بودم. ولی سعی کردم یک ماه مونده به کنکور زمان استفاده از این موارد رو کم کنم.

بعضی ها میگن برای جلوگیری از یکنواختی در روند مطالعه بهتر مکان مطالعه رو عوض کنی یا هر روز ورزش کنی و یه جا ساکن نباشی. شما نظرتون چیه در این مورد ؟

من خودم جای مطالعه ام تقریبا ثابت بود.به نظرم این با توجه به خصوصیات هرفرد متفاوته. و هرکس باید با شرایط خودش در این مورد تصمیم گیری کنه. اگه ورزش هم تو برنامه باشه خیلی خوبه.

مصاحبه رتبه برتر ارشد عمران 95

خلاصه برداری می کردین ؟ به نظرتون اصلا تاثیری داره این کار ؟

من از اول وقت نکردم خلاصه برداری کنم.ولی برای مرور جاهای مهم کتاب ها رو علامت گذاری کرده بودم.و میدونستم که برای مرور به کجای کتاب مراجعه کنم تا وقتم گرفته نشه

همون طور که می دونین روزهای آخر در کنکور ارشد خیلی مهم هستن. توی اون روزها برنامه ویژه ای داشتین ؟

من روزهای آخر کنکور های سال های قبل رو مرور کردم. توصیه میکنم روزای آخر به فکر خوندن مطلب درسی جدید نباشید.

از روز کنکور برامون بگین! روز قبل کنکور مطالعه داشتین ؟ و اینکه سر جلسه چقدر استرس داشتین ؟

روز قبل کنکور کلا مطالعه ای نداشتم.در مورد استرس هم به هرحال در آزمونی به این وسعت و اهمیت طبیعییه که اولش یه کم استرس داشتم ولی سعی کردم از خودم دورش کنم.

مصاحبه رتبه برتر ارشد عمران 95

بعد از کنکور خودتون فکر می کردین چنین رتبه ای به دست بیارین ؟ و بعد که رتبه اومد راضی بودین؟

زیر صد فکر میکردم ولی 27 نه. و از نتیجه هم خدارو شکر راضی ام.

جدا از بحث کنکوری حالا برای ادامه تحصیل آیا به خارج از کشور فکر می کنین ؟

معلوم نیست. تا ببینیم که چی پیش میاد.

در پایان چه توصیه ای برای داوطلبان کنکور ارشد عمران 96 دارین ؟

اول از همه دوری از استرس و فکر خراب کردن کنکور.به خودتون تکیه کنید.خیلی به جو وحرفایی که بقیه میزنن که مثلا فلان درس سخته یا همچین چیزایی توجه نکن. سعی کنین با یک تلاش وبرنامه ریزی خوب آینده بهتری برای خودتون بسازید.
و در آخر هم اینکه توکل به خدا کلید همه موفقیت ها است.به خدا توکل کنید و به توانایی های خودتون شک نداشته باشید. امیدوارم هر کس با توجه به تلاشی که کرده و هدفی که داره بتونه نتیجه خوبی کسب کنه.

کانال انگیزشی کنکور

درباره امین کاویانی

امین کاویانی هستم . دانشجوی مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه تهران. در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران سال ۹۴ توانستم رتبه ی ۴۷ کسب کنم. علاقه مند هستم که در زمینه مشاوره به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد عمران کمک کنم.

هم چنین بخوانید:

طرح بیمه صفر تا صد نصیر

تجربیات متعدد در نتایج آزمون های کارشناسی ارشد در ادوار مختلف گواه بر این مدعا …

14 دیدگاه

  1. سلام من ترم 3مهندسی عمران دانشگاه ایلام هستم. میخاد ارشد حتما تهران قبول بشم ولی نمیدونم چیکار کنم از الان شروع کنم برا کنکور یا نه؟

  2. سلام اگر فقط کتاب کنکوری مثلا برای تحلیل فقط راهیان ارشد بخونیم جواب میده؟ یا اینکه بایدیه کتاب دیگه مثلا شاپور طاحونی ام بخونیم

  3. سلام از چه منبعی برای ارشد استفاده کنیم؟

  4. اقای کاویانی عزیز سلام: میشه بگید اقای سعید جلیل زاده روزانه قبول شدن یا شبانه؟

    و اینکه مدیریت ساخت تهران روزانه تا چه رتبه ای میگیره؟
    شریف تا چه رتبه ای ؟
    و امیر کبیر تا چه رتبه ای روزانه مدیریت ساخت میگیره؟

    ممنون میشم جواب بدین

    • سلام
      متاسفانه رشته مدیریت ساخت در حال حاضر بسیار دشوار هست شرایط قبولی و سال به سال هم سخت تر میشه
      ایشون روزانه قبول شدن
      مدیریت ساخت تهران رو بایستی زیر 30 باید باشی برای روزانه

  5. اقا امین می شه رتبه های قبولی های امسال در گرایش های مدریت ساخت و ژئوتکنیک توی دانشگاه های برتر تهران (تهران،شریف،امیرکبیر) تو ساستتون قرار بدین ؟

  6. سلام
    اگه ممکنه کارنامه و محل قبولی رتبه های زیر 200 رو در سایتتون قرار بدید ( سال 95 )

  7. سلام . تبریک میگم که با توکل به خدا و تلاش تونستید به هدفتون برسید . من هم دوست دارم در این راه در کنکور 96 به موفقیت برسم . خوندن رشته ی ژئوتکنیک دانشگاه صنعتی شریف آرزوی دیرینمه (که بعید میدونم بهش برسم). از اوایل شهریور درس خوندن رو شروع کردم و توی دروس مکانیک خاک و تحلیل سازه خوب پیشرفتم ولی با شروع ترم تحصیلی توی این راه خیلی سست شدم و انگیزمو از دست دادم از دانشگاه که برمیگردم خونه خیلی خستم و نمیتونم درس بخونم واقعا نمیدونم چیکار کنم .

  8. آقا این امین یه دووووونه ای…
    آقا امین تاج سری…
    آقا امین گل پسری…
    ایشالله عروسیت آقا امین…خیلی داری خوب پیش میری امیدوارم همینطور ادامه داشته باشه روند پیشرفتت..

  9. مصاحبه ی خوبی بود دروقاع بیگ لایک@@

  10. واقعا مصاحبه خوبی بود، کاش کتاب های مورد مطالعه رو هم از ایشون سوال می کردید، بنده سری عمران گرفتم به تعریف دوستان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *