خانه / نکات مشاوره ای / هدف + تلاش = موفقیت (بخش دوم)

هدف + تلاش = موفقیت (بخش دوم)

 میانه راه . . .

همان طور که در قسمت قبل ذکر شد ، برای افراد موفق ، دیگران و اظهار نظر های آنان اهمیتی ندارند . آنچه اهمیت دارد فقط هدف است . افکار مردم در مورد شما، هیچ ربطی به شما ندارند. افراد موفق با کسی یا چیزی مقابله نمی کنند ، بلکه با لبخندی بزرگ منشانه از کنار آن عبور میکنند. از رقابت نمی ترسند و از اینکه دیگری جایشان را بگیرند ، واهمه ای ندارند. دو عنصر بسیار مهم همیشه همراه افراد موفق است: شجاعت و توکل به به خدا .  به همین جهت است که افراد موفق در نظر دیگران افرادی محترم و بلند بالا به حساب می آیند. افراد موفق به ندرت از چیزی شکایت می کنند و انرژی شان را به خاطر آن از دست نمی دهند.

  موفقیت به ازای خواستن !!

همواره به یاد داشته باشید که  در هیچ کجا چیزی به طور ناگهانی از غیب ظاهر نمیشود ، بلکه برای به وجود آمدن چیزی باید چیز دیگری هزینه شود.
پدیدار شدن آرمان های شما هم به همین شکل است. شما باید هزینه آنچه میخواهید به دست آورید و در زندگی شما ظاهر شود را بپردازید. این هزینه های می تواند: وقت ، صبر ، تفکر ، شوق ، اشتیاق ، کار ، سحرخیزی  و … باشد . افراد موفق  بهای پیشرفت و ترقی را می دهند. این افراد ، تنبل نیستند و کار امروز را به فردا موکول نمی کنند. آنان در انتظار رسیدن زمان مناسب نیستند ؛ بلکه زمان مناسب را می سازند.
در راه رسیدن به موفقیت ، باید صبور ،  شجاع  ، خوشحال ، صمیمی  ، پر شوق ، خوش برخورد و… باشید و با شوق رسیدن به اهداف خود در خرسندی  غوطه ور شوید به گونه ای که  گویی به آرزوهایتان رسیده اید . این نکته مهم را در نظر داشته باشید که هر آنچه که ذهن شما بتواند تصور کند ، میتوانید به دست آورید. اینجاست که مفهوم  تمرکز اهمیت پیدا میکند. کوتاه ترین توضیحی که میتوان در مورد تمرکز گفت این است:

((  ارسال ذهنی تخیلات شما بر کائنات، بازخورد همان تخیلات را با واقعیت همراه میسازد ))

 

secret

انعکاس افکار شما از جهان هستی ، همان افکار را به صورت واقعیت به شما بازمی گرداند.

زمانی که رویای رسیدن به آرزویتان در ضمیر ناخودآگاه تان نقش ببندد ، نشانه هایی از دستیابی به آن آرزو در زندگی تان نمایان میشود و شما را لحظه به لحظه و قدم به قدم به آن نزدیکتر می کند.
به این وسیله به ضمیر ناخودآگاهتان دروغ بگویید . ضمیر ناخودآگاه انسان به طرز شگفت انگیزی فرق تخیل و واقعیت را نمی فهمد . امروزه فیزیک کوانتوم ثابت کرده که ذهن شما بزرگترین دستگاه فرستنده دنیاست و شما با تخیلات مثبت خود در حقیقت به کائنات دستور میدهید که چه چیزی هایی را به دست شما برساند. شما این قدرت را دارید که افکار خودتان را انتخاب کنید. به هر چیزی که فکر می کنید، از قسمت خودآگاه مغز به قسمت ناخوداگاه فرستاده می شود و ضمیر ناخودآگاه نیز آنرا به عنوان یک حقیقت می پذیرد. همواره به خودتان بگویید: من موفق شدم ، من در حال ثروتمند شدن هستم ، من توانایی رسیدن به آن را دارم . چراکه ضمیر ناخودآگاه به سرعت آنرا باور کرده و به عنوان یک حقیقت آنرا می پذیرد. با استفاده از ضمیر ناخودآگاه خود می توانید موفقیت، ثروت، شغل مناسب، خانه زیبا، ماشین دلخواه، و هر چیز دیگری را که فکرش را بکنید به زندگی خود وارد کنید.

می توانید جملات مثبت خود را به طور روزانه تکرار کنید. زمانی هم که آنها را تکرار می کنید، در ذهن خود به تصویر بکشید و آنها راحس کرده و لذت ببرید. بنابراین از هم اکنون می توانید منتظر اتفاق های خوب و غیر منتظره در زندگی تان باشید.

charles-haanel

تلفیق فکر و عشق است که نیروی غیرقابل مقاومت قانون جذب را تشکیل می دهد. ( چارلز هانل)

از هم اینک طوری رفتار کنید که گویی به آن خواسته و آرزوی خود رسیده اید، نه اینکه به خود بگویید در آینده میخواهم به فلان چیز برسم . چنانچه شما مرتب به  ثروت ، سلامتی و یا هر آرزوی دیگری که دارد فکر می کنید و خود را غوطه ور در آن میپندارید ، در حقیقت باور آن را در ضمیر ناخودآگاهتان پرورانده اید و بدون اینکه شما از این موضوع خبر داشته باشید  ذهن نیمه هوشیارتان طرحها و نقشه هایی برای رسیدن به آن آماده میکند. در اینجاست که افکاری به ذهنتان خطور میکند که قبل از این هرگز به آنها فکر نکرده بودید. استر هیکس:  (( گام دوم باور داشتن است. باید با تمام وجود این راباور داشته باشی که از همین لحظه به خواسته ات رسیده ای ! ))

 دکتر جو وایتالی:dr_joe_vitale3

“نیازی نیست بدانی که قرار است آرزویت چطور بر آورده شود. لازم نیست بدانی هستی قرار است چه آرایش تازه ای به خودش بدهد تا خواسته ات را برآورده کند. تنها کاری که لازم است انجام بدهی این است که با تمام وجود باور کنی به خواسته ات می رسی.”

 

دریافت

اینک زمان دریافت است. همانطور که گفتیم نباید انتظار داشت که خواسته های شما از عالم غیب برایتان ظاهر شود. بلکه دریافت ممکن است از هرجا آغاز شود ، مثلا:  از ملاقات یکی از دوستان قدیمی ، تماسی از محل کار سابقتان ، فراخوانی برای ارائه تخصصی که دارید ، دعوتی از شما برای شرکت در یک مراسم ، دیدن یک آگهی در فلان روزنامه و … اکنون زمان استفاده از همین فرصت هاست. کسب موفقیت در حال جوانه زدن است. آنچه که آرزو میکردید بتدریج در زندگی شما به صورت موفقیت های ریز و درشت ظاهر شده است و کائنات ، شما را در مسیری قرار داده است که به آرمانهایتان میرسد.
خداوند بی نهایت است ،اما !!!!
به قدر” طلب نیاز تو”  فرود می آید ، به قدر “ آرزوی  تو”  گسترده می شود و به قدر ” ایمان تو”   کارگشاست .

sher

درباره امین کاویانی

امین کاویانی هستم . دانشجوی مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه تهران. در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران سال ۹۴ توانستم رتبه ی ۴۷ کسب کنم. علاقه مند هستم که در زمینه مشاوره به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد عمران کمک کنم.

هم چنین بخوانید:

معرفی گرایش مهندسی و مدیریت ساخت

مهندسی و مدیریت ساخت یکی از گرایش های رشته ی مهندسی عمران است که به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *