خانه / نکات مشاوره ای / درآمد متوسط یک مهندس ارشد عمران در آمریکا چقدر است ؟ (+ مقایسه با پزشکان)

درآمد متوسط یک مهندس ارشد عمران در آمریکا چقدر است ؟ (+ مقایسه با پزشکان)

درآمد مهندس ارشد عمران

یکی از مهم ترین دغدغه های هر دانشجوی کارشناسی ارشد عمران ، دوراهی میان ادامه تحصیل و یا کار داخل و یا خارج از کشور می باشد.در سال های اخیر شواهد گواه بر وجود یک موج قوی و رو به افزایش در تمایل دانشجویان آزمون کارشناسی ارشد عمران به خروج از کشور به منظور ادامه تحصیل و یا کار است. به گونه ای که صندوق بین‌المللی پول در گزارش سال ۲۰۰۹خود اعلام کرده‌است ایران به لحاظ مهاجرت نخبگان، در میان ۹۱ کشور در حال توسعه یا توسعه نیافته جهان، مقام نخست را داراست.در این میان آمار ها از مهاجرت دانشجویان دانشگاه های برتر به ایالات متحده خبر می دهد. دانشجویان دانشگاه های برتر علی رغم شرایط سخت ایالات متحده در صدور ویزا ، تمایل به مهاجرت به این کشور دارند. از طرفی بسیاری از دانشجویان رشته های علوم فنی و مهندسی بالاخص داوطبان کنکور ارشد عمران از شرایط اعطای ساده ی مدرک مهندسی نسبت به مدارک پزشکی و دندان پزشکی در جامعه ابراز نارضایتی می کنند.

Caerleon-Lawng21

سوال اساسی این جاست که آیا شرایط کار و درآمد در ایالات متحده بهتر خواهد بود؟ در این نوشته این گفته را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش سایت PayScale طبق بررسی های اخیر میانه ی در آمد یک مهندس عمران سالیانه 61,626 دلار خواهد بود . حال اگر هر دلار را 3200 تومان در نظر بگیریم، درآمد یک مهندس عمران به نرخ ایران سالیانه 197 میلیون تومان و ماهیانه چیزی حدود 16 میلیون تومان خواهد بود.البته این درآمد متوسط یک مهندس عمران در امریکا بوده و احتمالا درآمد یک مهندس عمران دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران می بایست بیش تر از این مقادیر باشد.

2015-07-17_11Z-44-45

 

ممکن است با خود فکر کنید که چقدر خوب … نسبتا درآمد بسیار بالایی محسوب می شود… اما یادتان نرود که هنوز می بایست در مورد این که مخارج در آمریکا چقدر است مطالعه انجام دهیم.

حال سوال این جاست که آیا این درآمد در آمریکا ، درآمد بالایی محسوب می شود یا خیر ؟ برای این منظور آمار  درآمد خانواده ها در آمریکا را برای شما تهیه کرده ایم.

2015-07-17_S11-43-41

 

همان گونه که از نمودار بالا برمی آید ، میزان درآمد نیمی از خانواده ها از 50 هزار دلار در سال کم تر است . به گونه ای که در آمد 50 هزار دلار در سال ، میانه ی درآمد خانواده ها محسوب می گردد. به گزارش سایت MyBudget360 متوسط درآمد خانواده ها 50,500 دلار می باشد. با احتساب هر دلار 3400 تومانی میانه ی درآمد ماهیانه ی خانواده ها چیزی حدود 14 میلیون تومان خواهد بود!!!!!!

ملاحظه می گردد که این میزان درآمد تنها اندکی از میزان در آمد یک مهندس عمران کم تر می باشد.این عامل خود چه بسا انگیزه را برای مهاجرت دانشجویان کنکور کارشناسی ارشد عمران کاهش دهد.

اما آیا در آمریکا نیز درآمد پزشکان تفاوت قابل ملاحظه ای با مهندسان خواهد داشت ؟

به گزارش Time میزان درآمد پزشکان در ایالات متحده از سالیانه 156,000 دلار برای پزشکان متخصص اطفال تا 315,000 دلار برای رادیولوژیست ها و جراحان ارتوپدی متغیر خواهد بود. در این میان سایت PayScale نیز میانه ی درآمد دندان پزشکان را 123,431 دلار ذکر می کند.

2015-07-17_12-52-31g

 همان طور که از آمار بالا برمی آید شرایط درآمد در ایالات متحده از لحاظ مقیاس ، آن چنان هم برای مهندسان ارشد عمران فوق العاده محسوب نخواهد شد. با این حال باید به این نکته توجه داشت که کلیه ی درآمد های ذکر شده در حالت میانه می باشند و هر شخص با توجه به استعداد و تخصص خود می تواند تا حدود قابل توجهی درآمد خود را افزایش دهد.

اما در ایران

راستش اوضاع ایران آن چنان مساعد نیست ، در لینک زیر می توانید ببینید :

برای دیدن شرایط کاری عمران در ایران اینجا را ببینید .

برای دیدن بهترین شهرهای امریکا جهت کار و درآمد برای مهندسان اینجا را ببینید.

عمران مشاوره – کنکور ارشد عمران

درباره امین کاویانی

امین کاویانی هستم . دانشجوی مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه تهران. در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران سال ۹۴ توانستم رتبه ی ۴۷ کسب کنم. علاقه مند هستم که در زمینه مشاوره به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد عمران کمک کنم.

هم چنین بخوانید:

شروع سریع

برای شروع مطالعه برای آمادگی آزمون کارشناسی ارشد مهندسی عمران ، دامنه ی گسترده ای …

21 دیدگاه

  1. من مهندس سازه ام حقوقم ماهی ده تومنه

  2. سلام دوست عزیز.
    بنده در حال حاضر ترم ۴ عمران هستم. درسم خیلی خوبه .زبان انگلیسی هم در حد عالی . هدفم ارشد دانشگاه شریف یا امیر کبیره . به شدت در حال مطالعه هستم. سوالم اینه آیا آینده ای مطلوب وجود دارد برای مهندسی عمران؟

    • سلام اگه واقعیت بخواهی در ایران آینده واسه مهندس عمران نیست. از وضعیت ساخت و ساز کشور و بودجه عمرانی مشخص است که آینده نیست. بیش از بیست سال است که پولشویی را وارد صنعت ساخت و ساز کرده اند و این یک فاجعه است ….

  3. اقای کاویانی با سلام . بنده مهندس عمران و دانشجوی ارشد زلزله هستم . توقع زیادی ندارم اما بیکار هستم و فقط دنبال یه درامد ی هستم که بتوانم از عهده مخارج خانواده برایم .متاسفانه راه و روش استارت درامد در این رشته را نمیدانم و احساس بی عرضه گی میکنم . استدعا دارم راهنماییم کنید . موفق باشید .

  4. سلام و خسته نباشید.من دانشجوی رشته عمران هستم دانشگاه ملی اصفهان درس میخونم.دانشگاه فنی مهندسی.ترم دوم هستم.یه سوال داشتم.اینکه من الان تو عمران چیز زیادی نمیدونم زیاد کار بلد نیستم خیلی اضطراب دارم از طرفی هم رشتمو دوست دارم.الان 19 سالمه ولی ادمی هستم دلم میخواد واقعلا پول دار بشم خیلی به اینده هم فکر میکنم حالا همش تو خودم هستم هی فکر میکنم ایا تو عمران میتونم پول دار بشم ایا به جایی میرسم .واقعلا خیلی خود خوری میکنم میشه کمکم کنید.ممنون

  5. 09148878645اینم شمارمه کسی میخاد راهنمایی کنه ممنون میشم…تلگرام….دیگ خودکشی ب فکرم زده…خودکشی بهترین کار ممکنه واس ی جوان لیسانس عمران ک سربازی داره و نخبه کشوری هم باشه

  6. من کارشناسی عمران هستم سربازی هم دارم ی بارم نخبه کشوری شدم….ولی الان کار نیس بیکار تخمه میشکونم…وضع مملکت خرابه خراب

  7. سلام مهندس کاویانی
    خسته نباشین
    من دانشجوی رشته فیزیک روزانه هستم خودم فکر میکنم که فیزیک آینده شغلی خوبی نداره و میخوام انصراف بدم و برم مهندسی عمران یا مهندسی مکانیک به نظر شما این کاری که میخواهم انجام بدم ارزششو داره که فیزیک رو رها کنم و مهندسی بخونم؟؟
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

  8. سلام مهندس کاویانی یه سوال داشتم من امسال کنکور دادم رتبم خوب نشود و نشتم تا برا سال 96 کنکور بخونم الان بفکرم زده که برم دانشگاه ازاد رشته عمران بخونم بنظر شما عمران بخونم خوب هست یا نه ؟بازار کار داره ؟ یا اینکه بشینم برا کنکور بخونم بهتر؟ رشته ام تجربی هست

  9. سلام مهندس کاویانی عزیز
    تا الان واسه ارشد خوندم. و تقریبا وقت سربازیم هست.آیا شما سربازی رو ترجیح میدهید یا ارشد عمران.امیدی هست برای ارشد عمران. یا برم سربازی بعدا به فکر ارشد عمران باشم. بدون ارشد هم میشه امید به کار داشت. واسه این از شما میپرسم چون من به شما واقعا ایمان دارم. با تشکر

    • واقعا ممنون از کامنت مهرآمیزت دوست عزیزم
      من به شدت ارشد عمران رو ترجیح میدم
      وقتی شرایط کاری بده ربطی به این که سربازی رفتی یا نرفتی نخواهد داشت!
      خیلیا میان پیشم میگن رزومه فرستادیم شرکت مارو قبول نکرده … حالا بریم سربازی رو بخونیم
      من در پاسخ میگم نه این کارو نکنین…. شما همون رزومه رو همین الان بفرستین و توش بنویسین که کارت پایان خدمت هم دارم… ببینین ایا اوضاع فرق می کنه یا خیر ؟؟؟؟ اگه واقعا باز هم همون شرکت قبولتون نمی کنه پس مشکل از سربازی نیست.. 🙂

  10. من خودم كارشناسى عمران دانشگاه آزاد ميخوام ادامه تحصيل بدم،اما دقيق نميدونم بازار كار خوبى داره يا نه، به نظر شما از بين مهندسى برق يا مهندسى مكانيك يا مهندسى معمارى كدوم بازار كار خوبى داره؟؟

    • بهنام جان کلا مهندسی ها وضعش خرابه
      اگه یه چیزی میخوای قطعی موفق بشی برو پزشکی بخون
      الان یه بنده خدایی از آشنایان ما عمران علم و صنعت رو ول کرد و رفت سربازی بعد دوباره کنکور پزشکی داد

  11. محمد تقی زاده طامه

    سلام و خسته نباشید ممنون از سایت خوبتان جناب .من امسال انتخاب رشته دارم می خواهم بروم ریاضی فیزیک و مهندسی بخوانم ولی اطرافیان به دلیل اینکه کار نیست منو دودل کردند .درسم هم خوبه میتوانم سراسری قبول شوم .فقط میخواهم بدانم اگه همت کنم خوب درس بخوانم میتوانم آینده خوبی داشته باشم . من پدرم هم مهندس است و میتواند سرمایه در اختیارم بگذارد .ولی میخواهم کنار آن کار جدا هم داشته باشم
    (یا آیا میشود حتی از یه پزشک هم موفق تر ظاهر شوم ؟ )و نظرتان در مورد تحصیل در خارج از کشور چیه؟
    ممنون میشوم اگر راهنمایی کنید .
    باتشکر

    • اگر منظورتان از موفقیت کسب درآمد بالاست در شرایط حال حاضر توصیه نمی کنم
      اما اگر علاقه دارید، قطعا در این رشته می توانید موفق شوید و به درجات عالی دست یابید ان شاءالله

    • سید محمدباقر عاملی

      سلا استاد کاویان عزیز… استاد کاویان بنده کارشناسی عمران رو تمام کردم تو ایران میتونم ارشد روشرکت کنم به کنکور ارشد فیزیک و ارشد روهم فیزیک بخونم… میخواستم بدونم میتونم ارشد رو عمران نه فیزیک برم تو آمریکا بخونم؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *