معرفی 150 دانشگاه برتر اروپا و آسیای مرکزی برای کارشناسی ارشد عمران

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: ویرایش جدید رتبه بندی QS در مورد دانشگاه های آسیای مرکزی و اروپای نوظهور برای رشته های مختلف از جمله ارشد عمران منتشر گردید .

دکتر جعفر مهراد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت : ویرایش جدید  رتبه بندی دانشگاه ها QS در مورد  دانشگاه های آسیای مرکزی و اروپای نوظهور منتشر شده و در این ویرایش  جدید  ۱۵۰دانشگاه برتر معرفی شده اند. با توجه به این که دغدغه ی بسیاری برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد عمران در خارج از کشور می باشد وی اظهار کرد : رتبه بندی سال قبل رتبه بندی آزمایشی بود و اکنون تعداد ۵۰ دانشگاه به فهرست اولیه افزوده شده است.

وی اضافه کرد: بر اسای این بررسی ها و ویرایش جدید اعلام شده دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو در صدر جدول قرار داشته  و رتبه دوم نیز در اختیار دانشگاه نوووسیبرسک روسیه می باشد.(که برای ادامه تحصیل ارشد عمران زیاد مورد  توجه  نیستند.) بعد از آن دانشگاه چارلز از جمهوری چک در جایگاه سوم قرار دارد.

مهراد هم چنین یادآور شد: رتبه های چهارم تا دهم به ترتیب به دانشگاه های تارتو از استونی ،دانشگاه دولتی سن پطرزبورگ، ورشو، دانشگاه جاگیه لونیان از لهستان، دانشگاه فنی چک در پراگ، دانشگاه ماساریک از جمهوری چک و انستیتو فیزیک و فناوری مسکو اختصاص یافته است.

اخیرا نیز اعلام دانشگاه صنعتی امیرکبیر از طریق این موسسه به عنوان سرآمد دانشگاه های کشور مورد توجه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد عمران قرار گرفته بود.

وی هم چنین افزود : روی هم رفته تعداد دانشگاه های روسیه در این رتبه بندی بیشتر و تقریبا یک چهارم ۱۰۰ دانشگاه برتر در اختیار این کشور می باشد. روسیه در بین ۱۵۰ دانشگاه تعداد قابل توجه ۴۸ دانشگاه را در اختیار دارد.

با این حال روسیه به دلیل این که طبق اعلام مجله ی فوربز پرمهندس ترین کشور جهان شناخته شده بود ، برای تحصیل در رشته هایی همچون ارشد عمران به هیچ عنوان مورد توجه داوطلبین نبوده است.

در ادامه رئیس گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: ترکیه با ۱۶ دانشگاه، قزاقستان با ۱۴ دانشگاه، لهستان با ۱۲ دانشگاه، جمهوری چک با ۱۰ دانشگاه و اوکراین با ۹ دانشگاه پس از روسیه نسبت به سایر کشورها برتری دارند.

وی افزود: در این رتبه بندی ۵۰۰ دانشگاه شرکت کرده اند و کشور ترکیه در این رتبه بندی ۶ دانشگاه در بین ۲۰ دانشگاه برتر دارد. دانشگاه فنی خاورمیانه و دانشگاه بیل کنت در آنکارا مشترکا رتبه یازدهم و دانشگاه های سابانچی و کوچ به ترتیب دارای رتبه های ۱۴ و ۱۵ هستند. همچنین رتبه دانشگاه بوغازچی و دانشگاه استانبول مشترکا ۱۷ است. با این حال در این گفت و گو اشاره ای به دانشگاه های ایران برای کارشناسی ارشد عمران نگردید.

مهراد گفت: شاخص های این رتبه بندی نیز همانند سابق شامل شهرت دانشگاه، اعتبار کارفرمایان، نسبت استاد به دانشجو، تعداد استادان با مدرک دکتری، و نیز مسائل پژوهشی همانند  نسبت مقالات به استادان، نسبت استنادات به مقالات اعضای هیات علمی، دانشجویان بین المللی و غیره بوده است .

 

 

عمران مشاوره – کارشناسی ارشد عمران

 

 

 

درباره امین کاویانی

امین کاویانی هستم . دانشجوی مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه تهران. در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران سال ۹۴ توانستم رتبه ی ۴۷ کسب کنم. علاقه مند هستم که در زمینه مشاوره به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد عمران کمک کنم.

هم چنین بخوانید:

کنکور ارشد عمران

تسهیلات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای دانشجویان ممتاز ورودی 94

دانشگاه صنعتی امیرکبیر اخیرا از طرف ISC رتبه بندی دانشگاه های اسلامی به عنوان اولین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *