اقدام به یکپارچه کردن دروس دکتری و کارشناسی ارشد عمران ( تاکنون 7 رشته بازنگری شد)

رئیس گروه فنی و مهندسی شورای برنامه ریزی وزارت علوم گفت: دروس ۷ رشته فنی و مهندسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از جمله ارشد عمران یکپارچه سازی شده و پس از تصویب به دانشگاه ها ابلاغ شد.

دکتر علیرضا رهایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دروس ۷ رشته مهندسی برق، کامپیوتر، عمران، معدن، مکانیک، شیمی و پلیمر بازنگری و در روند این بازنگری یکپارچه سازی شده اند که پس از تصویب برای اجرا به دانشگاه ها ابلاغ شد.

وی افزود : دروس دو رشته مهندسی نساجی و صنایع نیز درحال بازنگری است و طی دو ماه آینده مانند کارشناسی ارشد عمران به دانشگاه ها ابلاغ خواهند شد .

رئیس گروه فنی و مهندسی شورای برنامه ریزی وزارت علوم اضافه کرد: دروس بازنگری شده رشته های فنی و مهندسی در سطح قابل قبول بین المللی به روز رسانی و بازنگری شده اند.

رهایی (ریاست سابق دانشگاه امیرکبیر) هم چنین گفت: در نگاه بین المللی دروس کارشناسی ارشد عمران  و دکتری بسیاری از دانشگاه ها به صورت یکپارچه ارائه می گردد و دانشجویان براساس زمینه های تحقیقاتی مورد علاقه ی خود برخی از دروس را می گذرانند که این روند در بازنگری دروس فنی و مهندسی دانشگاه های کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است.

در پایان وی بر این نکته تاکید نمود که گروه برنامه ریزی فنی و مهندسی از سال گذشته به صورت جدی در زمینه ی بازنگری کردن و به روزرسانی برنامه های درسی این حوزه اقدامات را آغاز کرده و توانست طی یک سال برنامه بسیاری از رشته های این حوزه از جمله ارشد عمران را بازنگری و پس از تصویب برای اجرا به دانشگاه ها ابلاغ نماید .

 

عمران مشاوره – کارشناسی ارشد عمران

 

درباره امین کاویانی

امین کاویانی هستم . دانشجوی مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه تهران. در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران سال ۹۴ توانستم رتبه ی ۴۷ کسب کنم. علاقه مند هستم که در زمینه مشاوره به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد عمران کمک کنم.

هم چنین بخوانید:

کنکور ارشد عمران

تسهیلات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای دانشجویان ممتاز ورودی 94

دانشگاه صنعتی امیرکبیر اخیرا از طرف ISC رتبه بندی دانشگاه های اسلامی به عنوان اولین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *