خانه / اخبار / تسلیت به مناسب فاجعه وحشتناک سربازان

تسلیت به مناسب فاجعه وحشتناک سربازان

متاسفانه خبردار شدیم که حادثه ای بسیار دردناک که دل هر انسانی را به درد می آورد ، در مورد سربازان مظلومی که برای گرفتن یک کارت پایان خدمت ، دوره سربازی اجباری دوساله را با حقوق ماهانه 70 هزارتومان می گذراندند رخ داده است . اگرچه قبلا به مشکل سربازی اجباری و این که بسیاری برای نرفتن به سربازی ، تحصیلات را ادامه می دهند صحبت کرده بودیم ، با این حال این بار دیگر مشکل از حد گذشته است ، تا جایی که با این که موضوع این سایت در باب کنکور ارشد عمران است ، اما نتوانستم سکوت نمایم.

یادبود سربازان جان باخته... شهر قائن، استان خراسان
یادبود سربازان جان باخته… شهر قائن، استان خراسان

متاسفانه این خبر داد بسیاری را درآورده است . سختی ها و مشکلات اخلاقی و جنسی و فشارهای روانی داخل پادگان همه و همه قابل تحمل بودند ، اما مشکل مرگ دیگر قابل تحمل نیست . شاید بتوان این که شخصی تحت فشار روانی را تحمل می کند و روح وی تحت فشارها نابود می شود را نوعی مرد شدن دانست ، اما هرگز هیچ شخص خبره و کارشناسی ، مردن را جزء فرآیند مرد شدن پسران نمی داند .

اما خبری که سبب ناراحتی بسیاری شده است این خبر است که در آن از عبارت دستگیری برای کسانی که به سربازی نروند استفاده شده است :

جانشین منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: همچنین در جهت اعمال شدید محدودیت‌های قانونی موضوع ماده 10 قانون وظیفه عمومی، در سال جاری محدودیت‌های قانونی درنظرگرفته شده برای مشمولان غایب و فراری با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و پیگیری بیشتری برای ممانعت از دریافت وام و تسهیلات بانکی، استخدام، اخذ گواهینامه و … به‌عمل خواهد آمد. به عنوان مثال با توجه به الزامی بودن تعیین تکلیف متقاضیان اخذ گواهینامه و یا تعویض آن، در سال جاری نیروی انتظامی نسبت به دستگیری مشمولان غایب و فراری که برای اخذ گواهینامه و یا تمدید آن اقدام کرده‌اند مبادرت به عمل خواهد آورد.

لینک منبع

لذا با توجه به این که ظاهرا مشکل مرگ سربازان امری اختیاری نیست ، امیدواریم که با تدبیر مسئولان حداقل سالانه تعداد کم تری سرباز شهید شوند. علی ای حال ، گفتنی است با توجه به زنده نبودن برخی سربازان ، آنان دیگر مشمول محسوب نمی شوند و نیازی به ادامه خدمت برای آنان وجود ندارد. برخی این موضوع را به مانند خبر معافی سربازی یاد کرده اند.

یادبودی از سربازان درگذشته، کافه ای در استان فارس
یادبودی از سربازان درگذشته، کافه ای در استان فارس
پست دکتر جلیل رحیمی نماینده مجلس از حوزه تربت جام،تایباد
پست دکتر جلیل رحیمی نماینده مجلس از حوزه تربت جام،تایباد
هیشکی نمیتونه درک کنه که چقد سخته وقتی بعد دوماه سختی و شکستن غرور داری برمیگردی اما همچی خراب میشه وقتی همه جمع شدن واس دیدنت یهو خبرت بیاد. فرشید
هیشکی نمیتونه درک کنه که چقد سخته وقتی بعد دوماه سختی و شکستن غرور داری برمیگردی اما همچی خراب میشه وقتی همه جمع شدن واس دیدنت یهو خبرت بیاد. فرشید

 

ادامه عکس ها و مطالب در کانال تلگرام کلیک کنید

unnamed

درباره امین کاویانی

امین کاویانی هستم . دانشجوی مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه تهران. در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران سال ۹۴ توانستم رتبه ی ۴۷ کسب کنم. علاقه مند هستم که در زمینه مشاوره به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد عمران کمک کنم.

هم چنین بخوانید:

طرح بیمه صفر تا صد نصیر

تجربیات متعدد در نتایج آزمون های کارشناسی ارشد در ادوار مختلف گواه بر این مدعا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *