اعطای وام یک میلیارد ریالی به دانشجویان ارشد عمران کارآفرین

مسئله ی اشتغال همواره یکی از مهم ترین مسائل دانشجویان کارشناسی ارشد عمران بوده است . اکثر انگیزه ی دانشجویان ارشد عمران همواره مسئله ی پیدا کردن شغل بهتر زمینه ی کاری بهتر می باشد. در این میان خبرهای خوبی برای این دانشجویان شنیده می شود . اخیرا وزیر علوم اظهار کرده است : مبلغ وام یک میلیارد ریالی و یا صد میلیون تومانی به دانشجویانی که قصد اشتغال زایی و کارآفرینی دارند، تعلق خواهد گرفت .
دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در مورد این خبر اختصاص وام گفت: این مقدار وام، به دانشجویانی که عضو صندوق کارآفرینی امید شده باشند ، تعلق گرفته و ظرف مدت 60 ماه، که مشغول به کار هستند، باز پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه ی این خبر که می تواند انگیزه ی خوبی برای داوطلبان کنکور ارشد عمران باشد با بیان اینکه برای فارغ‌التحصیلان فنی و حرفه‌ای نیز تسهیلاتی را در نظر گرفته شده است ، اظهار داشت : در مورد احداث خوابگاه ها تلاش فراوانی شده است و برای احداث خوابگاه ظرفیت 65 هزار نفر برای دانشجویان مجرد رشته فنی و حرفه‌ای و نیز دانشجویان متاهل خوابگاه‌هایی با 25 هزار نفری در حال پیگیری است .

فرهادی در ادامه نیز افزود: در مدت چندین ماه گذشته، احداث 6 خوابگاه آغاز شده است که به مرور، طی 18 ماه آینده به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید. لذا کلیه ی دانشجویان (اعم از دانشجویان کارشناسی ارشد عمران) نباید از این بابت مشکلی داشته باشند.

وی در خصوص حذف طرح‌های کلان نیز ملی اظهار داشت : از این طرح‌ها، تعداد 47 مورد حذف شده است که خوشبختانه 34 طرح دوباره به جریان افتاده است و 13 طرح جذف شده ، در حال حاضر در دست بررسی است تا ان شاءالله هر چه زودتر به جریان بیفتند .

عمران مشاوره – کارشناسی ارشد عمران

درباره امین کاویانی

امین کاویانی هستم . دانشجوی مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه تهران. در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران سال ۹۴ توانستم رتبه ی ۴۷ کسب کنم. علاقه مند هستم که در زمینه مشاوره به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد عمران کمک کنم.

هم چنین بخوانید:

کنکور ارشد عمران

تسهیلات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای دانشجویان ممتاز ورودی 94

دانشگاه صنعتی امیرکبیر اخیرا از طرف ISC رتبه بندی دانشگاه های اسلامی به عنوان اولین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *