ضوابط پذیرش دانشجویان ارشد عمران در مالزی

بسیاری از داوطلبان و دانشجویان کارشناسی ارشد عمران تمایل به تحصیل در خارج از کشور دارند . در این میان ظاهرا رایزنی ها علمی ایران در شرق آسیا با رعایت ضوابط مخصوص به خود برای پذیرش دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های مالزی در حال انجام می باشد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا از مالزی، رایزنی علمی ایران در شرق آسیا با صدور اطلاعیه‌ای در باب ضوابط جدید پذیرش دانشجویان ایرانی از جمله دانشجویان کارشناسی ارشد عمران در دانشگاه‌های مالزی اعلام گردیده است .

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد عمران در مالزی

رایزنی علمی ایران در شرق مالزی اعلام داشت که با عنایت به بخشنامه مصوب وزارت علوم مالزی به شماره ی (JPT(BEM)1000/016/046 JID4 مورخ 2015/09/10) و نیز ابلاغیه ی سازمان خدمات جهانی آموزش عالی مالزی (EMGS) به تمامی دانشگاه‌های مالزی در مورخ 2015/10/01، مقرر شده است:

1- کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مالزی که مایل به جذب دانشجوی ایرانی می باشند ، باید نزد رایزنی علمی ایران در شرق آسیا تشکیل پرونده دهند .
2- کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مالزی می بایست پیش از پذیرش دانشجویان ایرانی از رایزنی علمی ایران در شرق آسیا، استعلام بگیرند.

ضمن این که این ماده می تواند امید خوبی برای شرکت کننده گان در کنکور ارشد عمران باشد ، رایزنی علمی ایران همچنین اظهار داشت که لیستی شامل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مالزی که طبق این بخشنامه در رایزنی علمی ایران در شرق آسیا تشکیل پرونده داده و مجاز به پذیرش دانشجوی ایرانی هستند را منتشر خواهد کرد .
هم چنین این رایزنی از کلیه متقاضیان ادامه تحصیل در مالزی ( از جلمه متقاضیان کنکور ارشد عمران ) خواسته است تا قبل از هرگونه اقدام برای ثبت ‌نام در دانشگاه‌هایی که در این لیست وجود ندارند و یا مراحل تشکیل پرونده آنها هنوز نهایی نشده است، جدا اجتناب کنند .
در همین راستا ، رایزنی علمی ایران در شرق آسیا از تاریخ 15 اکتبر 2015 اقدام به اجرایی نمودن این بخشنامه وزارت علوم مالزی نموده و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مالزی که مایل به پذیرش دانشجوی ایرانی هستند، در حال تشکیل پرونده و نهایی ساختن پروسه آن با همکاری رایزنی علمی می باشند.

عمران مشاوره | آمادگی برای کنکور ارشد عمران

پایان خبر

درباره امین کاویانی

امین کاویانی هستم . دانشجوی مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه تهران. در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران سال ۹۴ توانستم رتبه ی ۴۷ کسب کنم. علاقه مند هستم که در زمینه مشاوره به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد عمران کمک کنم.

هم چنین بخوانید:

کنکور ارشد عمران

تسهیلات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای دانشجویان ممتاز ورودی 94

دانشگاه صنعتی امیرکبیر اخیرا از طرف ISC رتبه بندی دانشگاه های اسلامی به عنوان اولین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *