بین‌المللی شدن دانشگاه‌ های ارشد عمران

در حالی که دانشجویان کنکور کارشناسی ارشد عمران در دانشگاه های مختلف به دنبال تحصیلات عالی برتر می باشند ، به گزارش عمران مشاوره دکتر نیلی احمد آبادی صبح امروز در پنجمین نشست روسای دانشگاه‌ های شاخص در دانشگاه فردوسی با شرح این که دانش در ذات خود موضوعی بین‌المللی است ، اظهار داشت :در واقع محل نشر علم این ظرفیت را دارا می باشد که فراتر از مرزها فعالیت نماید .
هم چنین وی افزود : در برنامه ی ششم توسعه ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه‌ها دیده شده است، در نتیجه قطعا بخشی از بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها به توسعه روابط و جایگاه ما در عرصه بین‌الملل بستگی دارد.
نیلی احمدآبادی تاکید کرد: اما بخش عمده جایگاه ما به تقویت دانشگاه‌ها بستگی دارد . دانشگاه ‌ها می بایست از استاندارد های شناخته شده در عرصه ی بین‌المللی برخوردار باشند واین بین‌المللی شدن در آن ها می بایست به شکلی همه جانبه صورت پذیرد .
به علاوه وی با اشاره به رویکردهای دولت یازدهم تصریح کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن دکتر روحانی و خصوصا پس از به ثمر رسیدن برجام ، روابط و رفت و آمدها بین دانشگاه‌های ما و دیگر کشورها بسیار گسترده شده و جلسه‌ای که نیز اخیرا برای این منظور با دانشگاه‌های مسکو داشتیم مقدمه ی خوبی برای گسترده ‌تر شدن روابط محسوب می گردد.

اهداف آموزش عالی در کارشناسی ارشد عمران

در ادامه این نشست دکتر کافی، ریاست دانشگاه فردوسی با اشاره به چالش و مشکلات پیش روی دانشگاه‌ها برای تحقق آرمان‌های آموزش عالی کشور بر این نکته تاکید کرد که : ما در حال حاضر برای تحقق اهداف آموزش عالی با برخی چالش‌ های قابل توجه مواجه هستیم ، مشکل اصلی ما انگیزه‌های دانشجویان و اعضای هیات‌های علمی است.
کافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها افزود:‌ برای بین‌المللی شدن باید روابط خود را در دنیا بیشتر کنیم . یکی از این راهکارها اعزام دانشجو و استاد به خارج از کشور است که برای این مساله ما با بروکراسی و تامین هزینه‌های مالی مشکل داریم. این مسائل باعث شده اعزام هیات علمی و دانشجو به کشورهای دیگر با محدودیت مواجه و سیر نزولی داشته باشد.

بیکاری ، چالشی برای انگیزه ی دانشجویان کنکور ارشد عمران

هم چنین کافی با بیان اینکه وقتی یک دانشجو آمار بیکاری را می‌بیند انگیزه کار در او کاهش می یابد نیز عنوان کرد: اعضای هیات‌ های علمی نیز با دیدن عملکرد ضعیف ما انگیزه خود را از دست خواهند داد . یکی دیگر از مسائل وضع معیشتی دانشجویان و اعضای هیات‌ علمی است که نقش مهمی در توسعه علم و فناوری دارند. شرایط برای اعضای هیات‌ علمی جوان مناسب نیست. مسئله ی معیشتی نیز برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بسیار مهم تلقی می گردد . در این میان بحث وام ‌های دانشجویی و افزایش حقوق اعضای هیات علمی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
در پایان نیز وی اضافه کرد:‌ رویکرد وزارت علوم این است که دانشگاه‌ها باید جامعه محور باشند و لازمه آن این است که بخشی از توان دانشگاه صرف اموری شود که این امور تولید مقاله را در پی نخواهد داشت. این مسئله در درازمدت سبب خواهد شد که اساتید ما توان خود را تقسیم کنند و در نتیجه کمتر مقاله تولید شود.

 

عمران مشاوره – کنکور ارشد عمران

 

پایان خبر

درباره امین کاویانی

امین کاویانی هستم . دانشجوی مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه تهران. در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران سال ۹۴ توانستم رتبه ی ۴۷ کسب کنم. علاقه مند هستم که در زمینه مشاوره به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد عمران کمک کنم.

هم چنین بخوانید:

یک سالگی عمران مشاوره: از حمایت های شما بسیار متشکریم

دوستان خوبم سلام! مثل همیشه باز هم از حمایت های شما بسیار متشکر هستیم و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *