خانه / کلیدی / منابع کنکور ارشد عمران را به صورت کامل بشناسید

منابع کنکور ارشد عمران را به صورت کامل بشناسید

قبل از شروع به مطالعه ی دروس مختلف کنکور کارشناسی ارشد عمران ، داوطلب می بایست از منابع دروس مختلف این آزمون شناختی نسبی پیدا کرده و سپس با توجه به فاکتورها و توانایی های خود برای مطالعه ی دروس منابع ارشد عمران ، برنامه ریزی نماید.

توجه داشته باشید که روش های مطالعه ی داوطلبان مختلف کنکور ارشد عمران تا حد زیادی با یکدیگر تفاوت دارد ، لذا شما می بایست با توجه به برنامه ریزی و استراتژی مطالعه برای آمادگی آزمون ارشد عمران ، به صورت انتخابی از هر درس منابع ارشد عمران حجم خاصی را مطالعه نمایید . ( چه بسا بعضی دروس کلا حذف گردند.)

در آزمون کنکور کارشناسی ارشد عمران شما با چنین دفترچه ای مواجه خواهید بود :

[table id=1 /]

تعداد کل سوالات :   135سوال

زمان کل:   250 دقیقه

یعنی برای هر سوال چیزی حدود 2 دقیقه (اندکی کم تر ) وقت خواهید داشت .
حال به سراغ منابع ارشد عمران می رویم و به این سوال پاسخ خواهیم داد که برای این دروس کارشناسی ارشد عمران ، چه مواردی می بایست مورد مطالعه قرار گیرند .

اول : زبان

همان طور که مشاهده می فرمایید ، تعداد سوالات این درس نسبت به سایر دروس کنکور ارشد عمران بیش تر است ، با توجه به این که بسیاری از سوالات نیازی به تفکر زیاد ندارند ، یک شروع خوب برای آزمون بوده و در ابتدای دفترچه گذاشته شده است. برای شناخت بیش تر این درس توصیه می شود حتما و حتما نوشته ی پیشین در این رابطه یعنی مقاله ی زبان کنکور ارشد عمران را مطالعه فرمایید.

دوم : ریاضیات

در مورد درس ریاضیات باید به این نکته اشاره داشت که همواره بسیاری از داوطلبان از حذف این درس در کنکور کارشناسی ارشد عمران حرف می زنند ، با این حال داشتن یک دید کلی نسبت به چنین درسی توصیه می گردد. به عنوان مثال از این 25 سوال مطرح شده در آزمون شاید بتوان به تعدادی زیادی از سوالات ریاضی 1 ( مباحث ساده مثل حد ، مشتق ، انتگرال ، سری ها و …) پاسخ داد . اگر به ریاضی 2 و معادلات نیز علاقه دارید ، می توانید روی مباحث خاصی از آن سرمایه گذاری نمایید و موفق به کسب درصدی قابل قبول و غیر از صفر (مثلا 20 درصد) در کنکور ارشد عمران شوید.

کارشناسی ارشد عمران

سوم : مکانیک جامدات

در این درس نیز می توانید از کتب موجود در بازار استفاده نمایید . کتاب های تحلیل 1 و 2 و نیز مقاومت مصالح مباحث این دروس را مورد بررسی قرار می دهند. در این دروس دقت کنید که سوالات تحلیل و مقاومت در کنکور ارشد عمران نیازمند یک دید مهندسی بوده و به نسبت وقت گیر هستند لذا ممکن است که به سادگی نتوانید زمان را در آن ها مدیریت کنید . با این حال این دروس علی رغم وقت گیر بودن ،اهمیت بسیار زیادی داشته و مورد علاقه ی دانشجویان کارشناسی ارشد عمران هستند و در آزمون دکترا نیز مطرح می گردند. در ضمن فراموش نکنید که در مطالعه برای آمادگی کنکور کارشناسی ارشد عمران درس تحلیل سازه ها حجیم ترین درس می باشد. پس زمان قابل توجهی را برای مطالعه ی آن در نظر بگیرید.

چهارم : مکانیک خاک و پی سازی

این دروس نیز از جمله مباحثی هستند که ، داوطلبانی که از سایر رشته ها به آزمون کارشناسی ارشد عمران روی می آورند ، به راحتی می توانند با آن ها ارتباط برقرار نمایند. البته می بایست به این نکته توجه داشت که مکانیک خاک به حد قابل توجهی از درس پی سازی یا مهندسی پی پیچیده تر بوده و لذا می بایست وقت بیش تری برای آن در نظر گرفته شود. در صورتی که شما نیز از سایررشته ها بوده و در درک این درس مشکل دارید ، می توانید برای آشنایی مقاله ی مکانیک خاک ارشد عمران را مطالعه نمایید.

ارشد عمران

پنجم : مکانیک سیالات و هیدرولیک

در این مورد هم مانند مورد پیشین باید این نکته ذکر گردد که درس هیدرولیک نسبت به درس مکانیک سیالات تا حد قابل توجهی ساده تر می باشد ، لذا داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد عمران همواره از درس هیدرولیک به عنوان درسی امتیاز آور در کنکور ارشد عمران استفاده می نمایند. در مقابل درس مکانیک سیالات پیچیدگی نسبتا بیش تری داشته و بسیاری از افرادی که با آن آشنایی ندارند ، تصمیم به حذف آن می گیرند . با این حال علی رغم حجیم بودن می توان از این درس امتیاز قابل توجهی کسب نمود . برای رفع مشکل پیچیدگی نیز می توان از کلاس هایی که در این زمینه برگزار می گردد اشاره نمود .

ششم : طراحی

شاید در نگاه اول با خود فکر کنید که چون این درس در کنکور ارشد عمران ، تعداد سوالات بیش تری دارد ، لذا مانند درس زبان که در بالا ذکر گردید ، می بایست به شدت مورد مطالعه قرار گیرد . اما اصلا چنین نیست و در واقع دقیقا برعکس است . درست است که تعداد سوالات طراحی در آزمون ارشد عمران مانند زبان 30 سوال می باشد و از این لحاظ تعداد درصد بیش تری را به خود اختصاص می دهد ، اما این درس در واقع متشکل از چهار درس فولاد ، بتن ، راهسازی و روسازی می باشد . که مجموع سوالات این چهار درس در باکس طراحی مطرح می گردد.

این نکته را نیز خدمتتان عرض نمایم که بیش تر داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد عمران در این مجموعه برخی از دروس را حذف می کنند. غالب داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد عمران ، تکیه بر حذف دو درس بتن و روسازی به علت پیچیدگی بسیار زیاد این دروس دارند . با این حال نمی توان گفت که به صورت کلی این کار درست و مناسب شرایط است . در مجموع با داشتن یک دید کلی می توان گفت که اصلا حذف یک درس به صورت کامل اشتباه است . برای این منظور می توانید به مقاله ی بتن ارشد عمران مراجعه نمایید.

منابع کنکور ارشد عمران

سوال: چگونه در کنکور ارشد عمران موفق شویم ؟

در حقیقت موفقیت در کنکور ارشد عمران، اصلا به گونه ای که شاید انتظار آن را داشته باشید نیست. حقیقت نهایی که با بررسی داوطلبان مختلف به آن رسیده ایم این است که سوالات عموما هیچ قاعده و قانون خاصی ندارد! در کنکور ارشد عمران، تلاش بیش تر الزاما باعث موفقیت بیش تر نمی شود. شاید برایتان عجیب باشد، اما می توان بسیاری را مثال زد که با وجود مطالعه روزانه ده تا دوازده ساعت، رتبه ای بالای 500 کسب کرده اند!!!

این در حالی است که افرادی که به نسبت باهوش تر یا زیرک تر هستند، توانسته اند با روزی 4 تا 5 ساعت مطالعه با کیفیت بالا و متکی بر برنامه، به رتبه های زیر 50 دست یابند. (نمونه اش خود بنده که روزانه به طور میانگین کم تر از 4 ساعت مطالعه داشتم و نهایتا به هدف خود یعنی مدیریت ساخت دانشگاه تهران رسیدم!)

پس چگونه رتبه خوب کسب کنیم ؟

اگر در این شرایط کنکور ارشد عمران که هیچ گونه ثبات و قاعده و قانونی ندارند، شما به یک باره از یک کنار شروع به خواندن کنید، حتی در صورتی که ساعات مطالعه شما زیاد باشد به احتمال زیاد شکست خواهید خورد. شما برای موفقیت به چند عامل نیاز دارید که در قسمت زیر آن ها را شرح خواهیم داد:

1- تکنیک: بگذارید به شما راحت بگوییم که با شرایط حال حاضر کنکور شما بدون تکنیک قطعا موفق نخواهید بود. در حقیقت شما بایستی یک سری تکنیک ها و روش ها درباره مطالعه دروس مختلف بدانید. در این وب سایت ما سعی کرده ایم که تا حد امکان برخی آن ها را شرح دهیم. در حقیقت تکنیک و روش مطالعه برای هر درس، هر مبحث، و به اقتضای هر فرد کاملا متفاوت است. ما در طرح مشاوره خود، به هر کسی بر مبنای روند به شما خواهیم گفت که در هر برهه زمانی کنکور چه باید بکنید. حتی ممکن است که در یک ماه به داوطلبی بگوییم که کل وقت خود را تنها روی درس مهندسی پی متمرکز کند، اما در همان زمان به داوطلب دیگر بر اساس شرایط او خواهیم گفت که وقت خود را به شکل مساوی میان سه درس مختلف دیگر تقسیم کند و در هر روز حتما هر سه درس را بخواند. بدین صورت شما با توجه به شرایط خاص خود می توانید به سادگی بر هر نوع کنکوری غلبه کنید.

2- با جرئت حذف کنید! : اگر قصد دارید که با مطالعه همه دروس بالا به موفقیت برسید، بایستی بگوییم که سخت در اشتباهید! تجربه بارها و بارها ثابت کرده است تنها کسانی در کنکور ارشد عمران موفق می شوند که با زیرکی برخی مباحث را به کلی کنار بگذارند!!! شاید تعجب کنید اگر بشنوید که حذف برخی مباحث باعث می شود که رتبه شما در کنکور تا حد قابل توجهی بهبود یابد. ما در طرح مشاوره خود، هر هفته با شما تماس می گیریم و از شما می خواهیم که مشکلات خود را مبحث به مبحث برای ما شرح دهید. اگر هدف شما موفقیت در کنکور است، باید متقاعد شوید که برخی مباحث که ما به شما خواهیم گفت را حذف کنید. البته جای هیچ نگرانی نیست! ما قبل از دادن اجازه حذف مبحث به شما، تعداد سوالات آن مبحث در کنکور، نحوه برخورد سایر داوطلبان با آن مبحث و از همه مهم تر توانایی و علاقه شما در آن مبحث را بررسی خواهیم کرد.

منابع کنکور کارشناسی ارشد عمران

با این حال شما بایستی دیگر هیچ گونه وقتی را برای آن مبحث اختصاص نداده و بلافاصله از آن مبحث عبور نمایید. حتی اگر سوالی از آن مبحث در کنکور آمد، به هیچ عنوان روی آن مکث نکنید. همین حذف کردن ها، باعث می شود که وقت خود را بیهوده بر روی چیزی که هیچ گونه امتیازی در کنکور ندارد بیهوده صرف نکنید و بدین ترتیب شانس موفقیت شما در کنکور ارشد عمران به شدت بالا خواهد رفت!

3- اطلاعات: بدون داشتن اطلاعات کافی از وضعیت رقبا، شما در هر رقابتی قطعا شکست خواهید خورد. ما در طرح مشاوره خود، با توجه به سابقه خود، روند کلی همه داوطلبان را داریم. در حقیقت ما در هر برهه زمانی کنکور، می دانیم که اکثر داوطلبان با کدام مبحث بیش تر مشکل دارند و کدام مباحث را حذف می کنند. به همین دلیل ما در تماس های هفتگی خود، در صورتی که احساس کنید که شما در رقابت برای کسب رتبه مناسب از دیگران عقب هستید، به شما تذکر خواهیم داد.

ما در این طرح از شما خواهیم خواست که روحیه های زیر را در خود ایجاد کنید:

1- اراده: علی رغم این که ما به داوطلبان یاد می دهیم که چطور بتوانند در کنکور ارشد عمران موفق شوند، اما مهم ترین نکته در این رابطه اراده است! تا شما واقعا از ته دل موفقیت در کنکور ارشد را نخواهید، بهترین تکنیک ها و مشاوره ها برای شما بی فایده خواهد بود. اما اگر واقعا اراده محکمی دارید، از همین لحظه به کسب رتبه 1 برای کنکور ارشد عمران فکر کنید! (چرا که نه؟! مگر شما چه چیز کم دارید؟! با خود بگویید رتبه 1 حق مسلم من است!) ما هم شما را در رسیدن به این موفقیت یاری خواهیم کرد!

ارشد عمران

2- محکم باشید: اگر دوستی دارید که روزانه دوازده ساعت درس می خواند، از او درخواست کنید که از این به بعد 18 ساعت بخواند! چرا که شما با طرح مشاوره ما، نیازی به زیاد درس خواندن نخواهید داشت. شما بایستی یاد بگیرید که محکم باشید و در برابر افرادی که با زیاد خواندن خود تنها به شما استرس می دهند، مقاومت کنید! با خود بگویید درست است که من روزی 5 ساعت درس می خوانم و او 12 ساعت. ولی در نهایت من موفق خواهم بود!

3- جرئت داشته باشید: چه باور بکنید و چه نکنید، حقیقت کنکور ارشد عمران این است که  مطالعه برخی مباحث هیچ گونه فایده ای در کنکور شما نخواهد داشت. (البته شاید در آینده ها برای شما کاربرد داشته باشد! ولی در کنکور اصلا خواندن آن ها توصیه نمی شود) شما بایستی به ما قول بدهید که اگر ما به شما می گوییم که مبحثی را حذف کنید، این کار را بلافاصله انجام داده و هیچ وقتی را روی آن نگذارید! برخی مباحث به قدری بی ارزش هستند که سوالی که در کنکور از آن مبحث خواهد آمد، حدود 20 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت. با این حال، اگر دوستانی دارید که واقعا در برابر حذف کردن مقامت می کنند، بگذارید بروند و این 20 دقیقه را روی حل آن سوال در کنکور اختصاص دهند! شما در همان 20 دقیقه سر جلسه کنکور می توانید بیش از 5 تست بزنید و به شدت از او پیشی بگیرید!

برای مشاهده طرح مشاوره کنکور ارشد عمران کلیک کنید

عمران مشاوره – کارشناسی ارشد عمران

پایان

کانال تلگرام آهنگ

درباره امین کاویانی

امین کاویانی هستم . دانشجوی مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه تهران. در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران سال ۹۴ توانستم رتبه ی ۴۷ کسب کنم. علاقه مند هستم که در زمینه مشاوره به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد عمران کمک کنم.

هم چنین بخوانید:

درآمد متوسط یک مهندس ارشد عمران در آمریکا چقدر است ؟ (+ مقایسه با پزشکان)

یکی از مهم ترین دغدغه های هر دانشجوی کارشناسی ارشد عمران ، دوراهی میان ادامه …

111 دیدگاه

  1. سلام آقای کاویانی ممنونم از مطالب خوبتون شما واقعا عالی هستین
    ببخشید من الان میخواستم شروع کنم چون به خاطر مشکلاتی که داشتم نتونستم درس بخونم ولی میخوام اقلا زبان و ریاضی و مکانیک خاک رو خوب خوب بخونم به نظرتون جای امید هست یا کلا بیخیال شم؟

  2. مطلب مفیدی بود !
    سپاس از سایت خوب تان !

  3. سلام آقای کاویانی
    من لیسانسم رو مهندسی نقشه برداری گرفتم
    میخواستم ارشد عمران شرکت کنم و هدفم سازه دانشگاه تهران هست
    به نظرتون اگه الان شروع کنم میتونم به هدفم برسم؟ و اینم‌بگم که من ۱۲ واحد اختیاریم رو از دروس اصلی عمران مثل استاتیک و دینامیک و هیدرولیک و مکانیک سیالات رو تو دانشگاه خوندم

  4. سلام جناب کاویانی..

    ممنون میشم جوابمو بدین
    میخواستم بدونم برای یادگیری دروس مقاومت و تحلیل و…ابتدا باید درس استاتیک رو بخوبی بلد باشیم؟؟

  5. سلام مهندس
    گرامر زبان تخصصی رو از کدوم کتاب بخونیم؟؟

  6. سلام مهندس
    من مهندسی مدیریت پروژه خوندم پیام نور الان قصد دارم ارشد بخونم میخواستم بدونم چ گرایشی بهتره قصدمم فقط دولتیه واینکه واس خارج کشور هم خیلی مقبولیت داشته باشه اگه لطف کنید منابع رو هم بگید خیلی سپاس گذار میشم

  7. لیسانسم عمران ، ارشد هم دوست دارم سازه بخونم

  8. سلام و خسته نباشید
    ممنون از اطلاعات خوبتون
    من فارغ التحصیل 85 هستم الان میخوام ارشد بخونم ترجیح میدم دولتی قبول بشم چون لیسانسم دولتی بوده، میشه لطف کنید منابع خوب و مفید برای من که خیلی دور افتادم از درسها رو بهم معرفی کنید.مرسی

  9. سلام
    من تصمیم گرفتم ارشد شرکت کنم ولی تمرکزم رو روی درس ریاضی و روسازی و راهسازی قرار دادم .
    به نظرتون تو این وقت کم از چه کتاب هایی برای این دروس استفاده کنم ؟

  10. سلام.من لیسانسم مرتبط با عمران نیست.آیا میتونم بعد از قبولی در عمران تو نظام منهدسی عضو بشم؟

  11. سلام جناب مهندس
    من ترم 6 عمران پیوسته دانشگاه دولتی هستم
    یمدت به فکر انتخاب رشته و تغییر رشته به تجربی افتادم و البته کتاباش روهم خوندم ولی بعدش منصرف شدم و دیدم که واقعا بخاطر درامد هست که دارم میرم سمتش البته بدون علاقه هم نبود ولی دیدم به عمران بیشتر علاقه دارم و از طرفی جنسیتم دوباره منو به شک انداخت
    به نظر شما جایی برای موفقیت یه خانم در حوزه عمران در اینده نه چندان دور ایران هست یا نه؟
    ممنون میشم اگه واسخ بدید و گرایش هایی که توش احتمال موفقیت بیشتر هست رو قید کنید

  12. سلام مهندس
    تشکر بابت سایت خوبتون، ۲ سوال داشتم:
    ۱- برای قبولی در دانشگاه تهران و شریف حداقل میانگین دروسی که باید داشته باشیم چقدر هست؟(تقریبی)
    ۲- فقط مطالعه کتابهای سری عمران جوابگو هست یا اگه نیست چه منابعی رو پیشنهاد میدین؟

  13. با سلام و خسته نباشید
    ممنون میشم منابع ازمون ارشد عمران محیط زیست رو با ذکر نویسنده کتاب بفرمایید
    با تشکر

  14. سلام خسته نباشید مهندس
    به نظزتون در طول مدت ۶ماه خوندن میشه رتبه ۳رقمی بشم یا غیر ممکنه؟
    ممنون میشم چندتا کتاب خوب معرفی کنید.
    رشتم عمران مقطع کارشناسی پیوسته
    با تشکر

  15. سلام جناب مهندس ببخشید من رشته کارشناسیم اطلاع رسانیه که کاملا نامرتبطه بنظر شما میتونم ارشد سازه ادامه تحصیل بدم و نظام مهندسی شرکت کنم یا نه؟

  16. سلام من لیسانس کامپیوتر دارم حدودا 10 سال میش گرفتم تا الان هیچ ارتباطی با کتابهای درسی نداشتم میخوام ارشد عمران شرکت کنم به نظر شما درصد موفقیتم جقدر هست ایا این کار را انجام بدم یا خیر.تشکر

  17. من دانشجو مهندسی اجرایی عمران هستم (ناپیوسته)
    در مهندسی اجرایی عمران دروس تحلیل سازه ۱و۲ / سازه های بتنی و فولادی و معادلات دیفرانسیل حذف شده
    و مکانیک سیالات و هیدرولیک باهم به صورت خلاصه گفته میشه ولی عمران-عمران به صورت جدا از هم هستند.
    من نمیدونم الان این دروس رو باید چجوری یاد بگیرم.
    به منابع آموزشی نیاز دارم (کتاب یا فیلم آموزشی)
    لطفا راهنمایی کنید
    با تشکر

  18. سلام خسته نباشید من رشته ام عمران اجرایی (کارشناسی ناپیوسته) میخوام برا ارشد تو گرایش سازه های دریایی شرکت کنم !!
    به نظر شما چطور رشته ای هست ؟! رشته ای هست که بازار کارش خوب باشه
    با تشکر از سایتتون

  19. سلام برای ارشد عمران محیط زیست هم باید منابع ارشد عمران رو بخونیم؟ممنون میشم سریع جواب بدید

  20. سلام اقای مهندس خسته نباشید … برای ازمون سال ۹۷ از الان میخوام شروع کنم به درس خوندن البته زبان تخصصی و هیدرولبک و راهسازی و ی مقدار خاک قبلا خوندم اما نیاز به مرور دارن اونا هم … میخواستم بدونم از دروس تحلیل سازه و سازه های بتنی و فولادی روی کدوم مباحث تمرکز کنم منظورم اینه که کدوم مباحث بیشتر سوال میاد و اینکه سرمایه گذاری روی این سه درس چطوره ؟
    با تشکر

  21. سلام میخواستم خواهش کنم که قسمت های حذفی برای هر درس رو بهم معرفی کنید
    تا بتونم با برنامه درست بقیه مباحث رو پیش ببرم

  22. سلام جناب کاویانی ممنون از مطالبتون
    من لیسانس معماری دارم میخواستم برای ارشد عمران بخونم میشه لطفا راهنمایی کنین چه کتابایی و چه درسایی رو بخونم
    و این ک ب نظر شما کدوم گرایش عمران بهترِ؟؟

  23. سلام مهندس خسته نباشید برای وب سایت خیلی خوبتون و تشکر از زحمتاتون
    من از اواسط تیر برای کنکور 97 شروع به مطالعه کردم ولی برای انتخاب منابع مطالعاتی با وجود این همه انتشارات مختلف خیلی مردد ام و نمیدونم چه کتابی بخونم اصلا یک کتاب برای یک درس کافی هست یا نه ممنون میشم اگه توصیه کنید کتاب های کدو انتشارات برای مطالعه مناسب هستند و این که روی لینک مشاهده طرح مشاورتون کلیک میکنم صفحه ای باز نمی کنه
    تشکر خسته نباشید

  24. سلام آقای مهندس، خسته نباشید، ممنون بابت وقتی که برای دانشجویان میزارید با اینکه سرتون شلوغه،
    من دانشجوی کارشناسی عمرانم و هدفم ادامه تحصیل تا مقطع دکترست، از اونجاییکه تو به رشته معماری علاقه شدید دارم و همچنین به عمران، ولی معماری بیشتر، چند وقتی میشه که تو فکرم اینه که ارشد معماری بخونم، بنظرتون اینکار میتونه کار غلطی باشه و منو به آرزوم که هیئت علمی شدنه نرسونه، چون لیسانس غیر مرتبط دارم، ممنون میشم اگه پاسخ بدین

  25. سلام آقای کاویانی من ترم 6 عمران هستم امسال میخوام کنکور ارشد بدم درسایی که خوندم خوب یادم نمونده و فراموششون کردم اگه میشه منابع خوبی معرفی کنین تا بتونم استارت بزنم لطف کنین سرفصل هارو هم بفرمایید. و اینکه بین گرایش خاک و مدیریت ساخت کدوم مناسبه به نظرتون ممنمون از لطفتون اگه مبشه ایمیل کنین واسم

  26. سلام من ترم سه کارشناسی عمران هستم ولی میخوام از الان شروع کنم چطوری درساي خودمو بخونم که به اصطلاح کنکوری هم محسوب شه و واسه کنکور ارشد بیشتر رو تست ها کار کنم

  27. سلام مهندس وقت بخیر
    من سال آخر کارشناسی مهندسی آب هستم که بهمن ماه فارغ تحیل میشم یعنی دوران جمع بندی کلاس ندارم تصمیم دارم کنکور ارشد عمران شرکت کنم. با توجه به شرایط حاکم و بازار کار سوای بحث علاقه بین گرایش هایی که به مهندسی آب نزدیکتره سازه های هیدرولیکی، محیط زیست و منابع آب کدومش بهتره؟ یا اصن نظر خودتون نسبت به سایر گرایشها چی هس؟ با توجه به اینکه من کارشناسی مهندسی آب هستم و درسایی مثه مقاومت مصالح و مکانیک سیالات و هیدرولیک و مکانیک خاک مشترک با کارشناسی عمران رو گذروندم. ممنون میشم که راهنماییم کنید. مرسی

  28. سلام و درود خدمت شما.
    ببخشید من ترم اول ورودی بهمن رشته عمران هستم و دوست دارم که توی تابستون ی کار مفید برای تقویت و پیشرفت توی رشتم انجام بدم.میخاسم اگه میشه راهنماییم کنید و بفرمایید که چجوری بهتره تابستونم رو بگذرونم.آیا تقویت دروس فیزیک ۱ و ریاضی۱(اگه جوابتون مثبته لطفا منبع هم براشون معرفی کنید استادای خودمون به ترتیب حسابگان عام اثر استوارت و فیزیک پایه ی ۱ اثر هریس بنسون رو معرفی کردن) و یادگیری برنامهc++مفید خاهد بود؟
    با تشکر فراوان

  29. سلام اقای کاویانی. برای ارشد میخوام حتما دانشگاه دولتی قبول شم و دروس رو به کل فراموش کردم وبه ی منبع خوب برای یاداوری و یادگیری لازم دارم. اگه کمکم کنین ممنون میشم ک چطوری استارت بزنم و بخونم و این ک تو دروس مباحث مهمتر که میشه نتیجه گرفت چه بخشی هایی هستن ک بتونم نتیجه بگیرم.رو چه درسایی تمرکز کنم و وقت بزارم.مرسی اگه برام ایمیل کنین تا به جوابام برسم.

  30. سلام
    مهندس جان برای زبان کتاب 504 خوبه؟
    با تشکر

  31. ﺳﻼﻡ ﺁﻗﺎﻱ ﻛﺎﻭﻳﺎﻧﻲ ﻭﻗﺖ ﺑﺨﻴﺮ
    ﻭاﺳﻪ اﺭﺷﺪ ﻣﻴﺨﻮاﻡ ﺣﺘﻤﺎ ﺳﺎﺯﻩ و ﺣﺘﻤﺎ ﺩاﻧﺸﮕﺎﻩ ﺳﺮاﺳﺮﻱ ﻗﺒﻮﻝ ﺷﻢ ﻣﻴﺸﻪ ﺑﻲ ﺯﺣﻤﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺧﻮﺏ ﺑﻬﻢ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻛﻨﻴﻦ

  32. باسلام..
    من ترم آخر رشته فیزیک هستم.میخواستم کنکور عمران شرکت کنم..اگه ممکنه راهنماییم کنید.ممنون.

  33. سلام. وقتتون به خیر.
    من دانشجوی ترم 4 عمران هستم و میخوام از امسال شروع کنم به خوندن برای کنکور.
    تو یکسری دروس مثل مقاومت، ریاضی 1،تحلیل و سیالات نسبتا قوی بودم. ولی خب الان فراموش کردم، حین تحصیل این دروس به سوالات کنکورشون هم سری زدم و موفق به حلشون میشدم، اما خب منابعم کتب مرجع بودن و توشون تکنیک خاصی وجود نداره.
    میخوام دوباره این دروس رو شروع کنم ولی اینبار کنکوری بخونم. سری عمران رو توی یکسری دروس مطالعه کردم ولی بعضی مواقع بنظرم یه مبحث سادرو خیلی سخت کرده.
    در کل اینکه میشه منابعی رو که بنظرتون مفید هستن در هر درس معرفی کنید.

    اگر برام ایمیل کنید ممنون میشم.

  34. خیلی ممنون
    مطالبتون خیلی جامع هست،
    من می خوام انتخاب رشته کنم، برای بازار کار در ایران لطف می کنید کمکم کنید
    با تشکر مجدد

  35. سلام اقای کاویانی. برای ارشد میخوام حتما سازه قبول شم و درس ریاضی و به کل فراموش کردم وبه ی منبع خوب برا یاداوری و یادگیری لازم دارم. اگه کمکم کنین ممنون میشم ک چطوری استارت بزنم و بخونم و این ک تو درسای مسه مقاومت خاک مباحث مهم که میشه نتیجه گرفت چه بخشی هایی هست ک بتونم نتیجه بگیرم.رو چه درسایی فوکوس کنم و وقت بزارم.مرسی اگه برام ایمیل کنین تا به جوابام برسم.

  36. سلام منم مثل بسیاری از دوستان میخوام نام کتاب هارو بدونم اخه دانشگاه ازاد میخونم و مطمئنم سطح علمی دانشگاهمون برای کنکور ارشد دادن زیادی پایینه و باید خودم تلاش کنم الان ترم چهار هستم و فکر میکنم دیگه باید شروع کنم چون تاحالا جدی نبودم

  37. سلام آقای کاویانی
    میشه کتاب های خوب برای ارشد عمران رو معرفی کنید.
    من توی مقاومت مصالح، سیالات و هیدرولیک ضعف زیادی دارم.
    می خوام انشالله ۹۷ کنکور بدم و قصد دارم کتاب ها رو از نمایشگاه تهران تهیه کنم.
    در صورت امکان ایمیل بفرمایید، ممنون میشم.
    باتشکر و آرزوی موفقیت روزافزون ?

  38. سلام مهندس وقت بخیر
    گرایش آب بهتره یا مدیریت ساخت؟

  39. سلام مهندس جان
    خیلی ممنون از وقتی که میذاری من لیسانس مهندسی منابع طبیعی هستم میخوام ارشد در رشته عمران ادامه تحصل بدم به نظر شما امکان قبول شدنو دارم ؟

  40. سلام من ترمِ ٦ عمرانم و آزاد ميخونم
    ميشه سرفصل ها ومنابع ارشد رو كامل توضيح بدين
    ممنون

  41. سلام جناب کاویانی من ترم پنج مهندسی عمرانم میخام شروع کنم واسه ارشد خوندن میشه لطفا منابع درسایی که خوندین رو تک تک بهم بگید خودتون تو کامنت ها گفتید که بچه ها با سری عمران اخت گرفتن ولی بعضی از داوطلب ها از بعضی از درساش راضی نبودن وانتشارات دیگه ای رو ترجیح دادن اگه امکانش هست منابع خودتون واسه هر درس رو میگید؟
    سپاس گزارم…

  42. امیر خیرخواه

    سلام جناب مهندس
    ممنون از سایت خوبتون
    من ترم ۶ رشته عمران هستم و بنا به دلایلی هم ۹ ترمه تموم میکنم کارشناسی رو و برای ارشد تصمیم گرفتم که حتما یکی از دانشگاهای تهران قبول بشم.
    میخواستم بدونم از الان شروع کنم و با ساعاتی حدودا ۲-۳ ساعت ولی پیوسته دروس ترم های قبل رو بخونم علاوه بر درسای همین ترمم و کم کم که به کنکور ارشد نزدیک میشیم ساعت مطالعه رو بالا ببرم ، اون نتیجه ای که میخوام رو میتونم بگیرم ؟؟
    یا اینکه زود دارم شروع میکنم و به مشکل بر میخورم ؟؟؟

  43. سلام روزتون بخیر
    اگه ممکنه میتونین بهم مشاوره بدین یا راهنماییم کنین ارشد97 بتونم دانشگاه خوب قبول بشم ارشد96 بدلایلی نتونستم بخونم و شرکت نمیکنم کمک کنین ممنون میشم..

  44. سلام
    لطفا کتاب معرفی کنید توی منابع حرفی از کتاب خاصی نزدین

  45. با سلام
    من لیسانس حمل و نقل و ترافیک از دانشگاه علمی کاربردی هستم.میخوام ارشد هم همین رشته رو بخونم.ولی از درسای عمران هیچی سردرنمیارم جز واحدای ترافیک. منابع میخوام واسه کنکور 96
    میشه لطف کنید راهنماییم کنید؟
    بیشتر روی کدوم درسا تمرکز کنم؟

  46. سلام
    من دانشجو مهندسی اجرایی عمران هستم بهمن ماه میرم ترم 2 (ناپیوسته)
    در مهندسی اجرایی عمران دروس تحلیل سازه 1و2 / سازه های بتنی و فولادی و معادلات دیفرانسیل حذف شده
    و مکانیک سیالات و هیدرولیک باهم به صورت خلاصه گفته میشه ولی عمران-عمران به صورت جدا از هم هستند.
    من نمیدونم الان این دروس رو باید چجوری یاد بگیرم.
    به منابع آموزشی نیاز دارم (کتاب یا فیلم آموزشی)
    لطفا راهنمایی کنید
    با تشکر

  47. کامران رشیدی

    سلام وقت بخیر
    ممنون بابت مطالب فوق العاده
    دانشجوی کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرای عمران هستم ارشد شرکت کرد و تصمیماتم بر ادامه تحصیل است دوست دارم راه و ترابری بخونم خواهشا توضیحات بیشتری از آینده رشتەی علاقه مندم بفرمایید.

    • چشم در اسرع وقت ان شاءالله
      فعلا بی نهایت سرم شلوغ هست
      اگر مطلب بزارم درباره مقایسه مهندسی عمران با پزشکی هست که به شدت دارند می پرسند و در اولویته

  48. سلام من الان ميخوام شرو كنم ميدونم ديره اما هدفم فقط قبول شدنه،روزانه.حالا هر گرايش و هر دانشگاهي.با اين تفاسير چند ساعت مطالعه نياز دارم در روز؟ارزش داره وقت بذارم اين ٤ ماهو يا نه؟

  49. سلام
    تشکر فراوان از سایتتون
    و سوال داشتم که من اگر در مباحث خمش و برش مقامت مصالح تسلط داشته باشم ، چه فصل هایی از بتن و فولاد رو میتونم سرمایه گذاری کنم و بخونم؟
    چون در کل میخواستم این دو رو حذف کنم اما با توجه به اینکه سال گذشته سوالات ساده ایی مطرح شده بود میخواستم بدونم از نظر شما چه فصل هایی ارزش خوندن و سرمایه گذاری رو داره؟

  50. سلام
    ببخشید یک سوال داشتم
    من در حال حاضر دارم از روی کتاب اقای افشاری (سری عمران) سیالات رو میخونم اما این کتاب واقعا سخت توضیح داده مطالب رو ، در صورتی که فرضا کتاب مقاومت مصالحش بسیار عالیه ، میخواستم اگر ممکنه کتاب بهتری رو به من معرفی کنید . و همینطور هم برای معادلات دیفرانسیل من دارم کتاب گاج رو میخونم اون هم خیلی سخت توضیح داده میخواستم اگر ممکنه جایگزینی برای این کتاب هم معرفی کنید . ممنون

  51. سلام جناب مهندس ممنون از مطالب مفیدتون
    من 4 سال پیش فارغ التحصیل شدم پایم ضعیفه و خیلی چیزا یادم رفته توی 3 ماه و نیم میتونم رتبه بین 1000 تا 800 بیارم؟ و اینکه بیشتر رو زبان و هیدرولیک تمرکز کنم؟

  52. سلام جناب مهندس
    من کارشناسی عمران_عمران دانشگاه خوندم
    الان علاقه دارم که مهندسی مدیریت ساخت قبول بشم
    الان مدیریت ساخت از گرایش مجموعه مهندسیه
    در کنکور ارشد برای قبولی در رشته مدیریت ساخت چه کتابهای را باید خط بزنم تا بشم

    • کنکور مدیریت ساخت همون کنکور ارشد عمران برای همه گرایش هاست
      باید کنکور رو خوب بدین
      اگه سوالتون اینه چجوری باید کنکور رو خوب داد خب باید سایت رو کامل بخونین

  53. سلام خسته نباشید .رشتم عمران اجرایی بوده من برای ارشد بین مدیریت ساخت و معماری و رشته عمران موندم بنظرتون کدوم آسونتره ومیشه تو این مدت خوندش و جواب گرفت .منابع مدیریت ساخت چیه ؟

  54. سلام
    وقتتون بخير
    من ليسانس عمران عمران دارم.ميخوام با جدييت براي ارشد شركت كنم.ميدونم دير بفكرم افتاده و وقت كمه متاسفانه!
    با سايت شما تازه آشنا شدم و مطالب بالا رو كامل خوندم .لطفا راهنمايي كنيد و بگيد تو اين زمان كم كدوم منابع رو بخونم و كدومو حذف كنم؟ و سري عمران رو بخونم يا منبع ديگري رو؟؟؟ برنامتون براي من رو به ايميلم جواب بدي ممنون ميشم.
    مرسي قربونت مهندس

  55. سلام مهندس خسته نباشید .من دانشجو رشته عمران اجرایی در مقطع کارشناسی ترم 2 هستم.واسه کنکور ارشد موندم به چ شکلی برنامه ریزی کنم.

  56. سلام مهندس
    وقت بخير
    هر ساله نزديك ١٤-١٥ سوال راهسازي و روسازي ميومد
    ولي كنكور ٩٥، فقط ١٠ سوال اومد
    به نظرتون امسالم همين ١٠ سواله يا مثه هر سال بيشتر ميشه؟

  57. یونس قشقایی

    سلام کارشناسی معدن خودم بنظر شما ارشد عمران بخونم اشکالی داره ؟؟ اصن میتونم بخونم ؟؟
    اگه نه چی بخونم بهتره

  58. سلام آقای مهندس.من رشتم مهندسی آب بوده الان میخام عمران محیط زیست برم.به نظرتون کاردرستیه؟میتونم تو۴ماه خودموآماده کنم براکنکوریه دانشگاه خوب؟؟

  59. آقای مهندس لطفأ اگه ممکنه زودتر جواب منو بدید مچکرم

  60. سلام،وقتتون بخیر
    شما به عنوان منابع کنکور ارشد چه کتابهایی رو معرفی میکنید؟
    باتشکر

  61. سلام آقای مهندس عزیز میخواستم بدونم واسه زبان عمومی میشه کتاب504رو خوند آخه من همه کتاب ها رو سری عمران خریدم اما این یکی رو نه

  62. سلام ببخشيد براي ي خانم در رشته عمران چه شاخه اي رو شما پيشنهاد ميديد و بازار كار خوبي داشته باشه؟
    ي سوال ديگه روزي چند ساعت مطالعه ميشه شانس قبولي در دانشگاه شريف يا كبير تهران قبول شد من هدفم بورسيه تحصيلي هست
    ممنونم جواب بديد

    • سلام
      مدیریت ساخت، محیط زیست، حمل و نقل و …
      البته خب شما که هدفتون اپلای هست دیگه این سوال یه جوری به نظر میرسه چون اونور خانم ها تو کار اجرا هم هستن
      با 4 یا 5 ساعت روزانه میشه ولی باید با برنامه خوند
      نوشته منابع ارشد عمران رو بخونید و استارت بزنید.

  63. سلام مهندس با تشکر از مطالب مفیدت
    تو دفترچه سوالات کنکور برای جامدات اومده مقاومت مصالح ۱ و تحلیل سازه ها ۱ یعنی مقاومت و تحلیل ۲ رو نخونم؟

  64. سلام.کتاب ریاضی که فرمودید کی به بازار میاد ؟نمیشه بخشی از پی دی اف آن را در سایت قرار دهید.

  65. سام جناب آقای کاویانی بنظرتون تغییر رشته به عمران کار درستیه؟ شانس قبولی روزانه تهران هست?

  66. مرسی آقای کاویانی
    واقعا فوق العاده هستین شما ?????

  67. سلام.از درس استاتیک مستقیما چند سوال در کنکور ارشد عمران میاد

  68. مهندس اگر امكان داره اسم انتشاراتش بگيد.ممنونم

  69. سلام. وقتتون بخیر . میخواستم بپرسم برای درسای ارشد عمران از چه منابعی استفاده کنیم؟

    • همه منابع خوب هستن کلا ولی بیش تر بچه ها با سری عمران انس گرفتن
      هرچند من خودم خیلی درسارو سری نخوندم
      مثلا خاک رو گاج خوندم
      مقاومت رو گاج خوندم
      و کلا زیاد رو منابع زیاد تمرکز نمیخواد بکنی ، بیش تر روی تلاش کردن تمرکز کن

  70. سلام مهندس.خسته نباشيد.كتاب رياضي كه قرار بود معرفي كنيد به بازار نيومده هنوز؟اگر نه كي مياد؟ با تشكر

  71. سلام مهندس.خسته نباشيد.من فلرغ التحصيل مهندسي مكانيك هستم و ميخواهم در كنكور ارشد عمران شركت كنم.لطفا پيشنهادهاي خود را براي موفقيت من در كنكور و همچنين نحوه خواندن دروس تحليل سازه و فولاد و بتن و خاك و پي به من بگيد.باتشكر

    • سلام جناب خلیلی
      تو سایت توضیح دادم
      اتفاقا عمران و مکانیک بسیار نزدیک به هم هستن و این کار رو راحت تر می کنه ، چرا که درسای استاتیک و مقاومت مصالح رو شما کاملا مسلط هستین
      با این حال باید درس های مختلف دیگه عمران رو مطالعه کنین

  72. سلام مهندس
    خیلی ممنون از زقتی که میذاری و مطالب فوق العاده مفیدی که به رایگان در اختیار همه قرار میدی
    سوالی از شما داشتم
    و اون هم اینه که من 29 واحد دیگه از لیسانسم مونده
    میخوام شروع کنم و برای ارشد بخونم
    و چیزی که تو فکرم هست اینه که در گرایش مدیریت ساخت ادامه تحصیل بدم
    اول اینکه شما که در این رشته مشغول هستید به نظرتون رشته ای هست که ارزش داشته باشه آیندش ؟
    دوم اینکه درسی هست که برای کنکور در محاسبه برای مدیریت ساخت ضریب صفر داشته باشه یا ضرایب بیشتر از 1 ؟
    سوم اینکه چطور و از کجا شروع کنم ؟

    • سلام مهندس جان
      خیلی ممنون از نظرت
      ببین مدیریت ساخت در یک کلام بگم عالی ارزش داره
      مدیریت ساخت قطعا بهترین گرایش عمرانه
      همین سایتو کامل بخون
      در مورد سوالت درباره ضرایب هم باید بگم فرقی نداره اصلا شما هر گرایشی بخوای بازم همه درسا رو باید بخونی هیچ فرقی نمی کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *