اعطای وام 10 میلیونی اشتغال به دانشجویان ارشد عمران

اعطای وام 10 میلیونی اشتغال به دانشجویان ارشد عمران

مسئله ی اشتغال همواره از مهم ترین دغدغه های دانشجویان کارشناسی ارشد عمران تلقی می گردد . در همین راستا به گزارش عمران مشاوره اخیرا رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از اعطای وام اشتغال به دانشجویان خبر داد و گفت : سقف میزان این وام 10 میلیون تومان بوده و دانشجویان دارای شرایط خاص و همچنین فارغ التحصیلان ( از جمله فارغ التحصیلان کنکور ارشد عمران) می ‌توانند به منظور اشتغال از آن بهره ببرند. البته در این میان دانشجویانی که طرح و کار آنها منجر به تولید شود در اولویت هستند. این خبر می تواند انگیزه ی زیادی برای داوطلبان کنکور ارشد عمران پدید آورد.

تحصیل در خارج از کشور برای ارشد عمران

با توجه به این که بسیاری از فارغ اتحصلان کارشناسی ارشد عمران ، تحصیل در خارج از کشور را ترجیح می دهند ، ایشان از وضعیت سایر کشورها در رفاه دانشگاهی اظهاراتی را بیان داشت. مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت خود در صندوق رفاه دانشجویان گفت :‌از زمانی که به عنوان رئیس صندوق رفاه دانشجویان منصوب شدم ، در دوره ی فعالیت خود به آسیب شناسی وضع صندوق پرداخته و در راستای همین آسیب شناسی ، تصمیمی مبنی بر تدوین سندی راهبردی برای صندوق رفاه دانشجویان گرفته شد که در واقع نگاه آن افق بیست ساله آینده وزارت علوم و دانشگاه‌ها خواهد بود . به منظور تدوین این سند ابتدا به بررسی وضعیت کشورهایی مانند آلمان، مالزی، ترکیه و … که در حوزه رفاهی موفق بودند، پرداخته شد و سپس سعی شد در سرمایه گذاری و ارائه خدمات رفاهی تمرکز ویژه ای در نظر گرفته شود .

وام ، انگیزه ای برای کنکور ارشد عمران

وی هم چنین با بیان اینکه در اداره صندوق دو هدف مدنظر است ، اظهار داشت : اولین هدف این است که صندوق رفاه دانشجویان به خودکفایی رسیده و هدف دوم نیز ارتقای خدمات رفاهی به صورتی است که دانشجو تنها دغدغه ی آموزشی داشته باشد نه دغدغه صنفی و رفاهی .
در رابطه با ارائه ی خدمات کارشناسی ارشد عمران که بسیاری از آن ابراز نارضایتی می کنند ، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در ادامه از ارائه خدمات به دانشگاه‌ها متناسب با رتبه بندی آن ها خبر داد و گفت: این طرح مشابه طرحی است که در سایر کشورها در حال اجراست و برای این منظور تیمی قوی متشکل از معاون اقتصادی شتسا(شرکت تعاونی سازمان تامین اجتماعی) که به عنوان مشاور اقتصادی صندوق به کار گرفته شده است ،یک تیم اقتصادی که در زمینه‌ های بانک و بیمه دارای تجارب بسیاری هستند و تعدادی از دبیران منطقه که دارای تجربه کارهای دانشجویی هستند تشکیل شده است. در این تیم نمایندگانی از انجمن‌های صنفی دانشجویان نیز حضور دارند و جلسات منظمی در حال برگزاری می باشد.
این عامل تسهیلات رفاهی مختلف در دانشگاه ها سبب می شود که داوطلبان در کنکور ارشد عمران تلاش بیش تری نمایند.

هم چنین مهندس یزدان مهر از انعقاد تفاهم نامه صندوق رفاه دانشجویان با صندوق کارآفرینی امید خبر داد و گفت : به دنبال این هستیم که صندوق رفاه دارای سهام بانک و بیمه گردد ، به طوری که علاوه بر انجام امور دانشجویان ، منبع درآمد داشته باشد. بر اساس آمار به دست آمده هزینه هر دانشجوی دولتی هفت میلیون تومان می باشد که چهار میلیون آن توسط دولت تامین شده و سه میلیون دیگر باری بر دوش دانشگاه ‌ها بوده است . به همین دلیل با تاکید وزیر علوم به دنبال ایجاد منابع درآمدزا و اقتصادی برای صندوق هستیم .

وی با اشاره به ارتباط صندوق رفاه با بیمه‌ ها، ضمن بیان این که کلیه ی دانشجویان ارشد عمران تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند ،اظهار کرد: هزینه بیمه حوادث برای هر دانشجو 2400 الی 2500 تومان بود که در این زمینه بررسی‌های لازم انجام شد و سرانجام در قالب یک پکیج با پنج بیمه برتر وارد مذاکره شدیم ،این اقدام هم امتیاز خوبی برای صندوق و به علاوه شرایط مناسبی را برای خدمات دهی به دانشجویان فراهم کرد. برای مثال بیمه 2400 تومانی با مبلغ 1390 تومان ارائه شد.

عمران مشاوره – کارشناسی ارشد عمران

درباره امین کاویانی

امین کاویانی هستم . دانشجوی مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه تهران. در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران سال ۹۴ توانستم رتبه ی ۴۷ کسب کنم. علاقه مند هستم که در زمینه مشاوره به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد عمران کمک کنم.

هم چنین بخوانید:

کنکور ارشد عمران

تسهیلات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای دانشجویان ممتاز ورودی 94

دانشگاه صنعتی امیرکبیر اخیرا از طرف ISC رتبه بندی دانشگاه های اسلامی به عنوان اولین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *