خانه / اخبار / نتایج کنکور ارشد عمران 95 اعلام شد ! بسیاری ناراضی اند !

نتایج کنکور ارشد عمران 95 اعلام شد ! بسیاری ناراضی اند !

بالاخره امروز 25 خرداد 95 ، نتایج کنکور کارشناسی ارشد عمران اعلام شد ، نکته ای که بیش تر قابل توجه است این است که متاسفانه بعضی رتبه ها با توجه به درصدها اصلا قابل پیش بینی نبود ، مثلا طبق گفته های یکی از دوستان با میانگین 24 رتبه 550 کسب شد ، در حالی که سال گذشته با همین درصد ها رتبه حدود 470 می شد.

جالب است که هرچه به رتبه های پایین تر می رویم ، این تفاوت ها بیش تر می شود . با این حال درصدهای افرادی که رتبه تک رقمی یا دو رقمی کسب نموده اند ، تفاوت چندانی با سال گذشته ندارد. دیدن رتبه هایی بالای هزار ، با درصدهایی که تقریبا می توان گفت معمولی هستند ، بسیار عجیب بوده و کنکور ارشد امسال را بیش تر شبیه کنکور دوره کارشناسی کرده است.

چرا این طور شد ؟

دو نکته به صورت کلی درباره کنکور امسال می توان برشمرد که احتمال می رود این دو نکته تا حدی این نتایج را غیرعادی ساخته است :

1- نکته اول این که از همان ابتدا به یکباره اعلام شد که به دلیل مسائل انتخابات و … کنکور جا به جا می شود . این مسئله باعث شد برنامه ریزی افراد بسیاری به هم بریزد. برخی سودجویان هم برای این که به کلاس های خود رونق ببخشند ، به شدت روی این مسئله مانور دادند و داوطلبان را مجبور به خواندن روزانه 12 ساعت درس کردند . این خود باعث خستگی داوطلبان در روزهای آخر شد به طوری که نتیجه ی کسب شده توسط آنان اصلا با توجه به تلاششان قابل قبول نبود.

2- نکته دوم این که بسیاری از آسان تر بودن سوالات کنکور ارشد 95 ابراز نارضایتی می کردند . در میان دوستان خودم کسانی بودند که بعد از آزمون می گفتند که ما تقریبا 70 درصد سوالات را پاسخ دادیم و میانگین 50 را حداقل کسب می کنیم . با این حال بی دقتی ها باعث شد آن چنان که باید و شاید رتبه ها خوب نشود. به علاوه همین آسانی باعث شد که تفاوت ها اصلا در میان داوطلبان احساس نشود و بیش تر اختلاف رتبه ها به دلیل فقط “بی دقتی” باشد.

این آسانی سوالات سبب شد که امسال میانگین درصدها به نسبت بالا برود.

3- جالب این جاست که با توجه به معدل هایی که در کارنامه لحاظ شده است ، این نکته بسیار مهم را درمی یابیم که معدل موثر در بسیاری از دانشگاه ها تغییر کرده است ، به گفته برخی داوطلبان به طور مثال معدل های دانشگاه آزاد به طور اتفاقی تنها برای همین امسال ضریب 1.03 گرفت !!!!

تجربه عاملی بسیار مهم است !

نکته دیگری هم که باز بنده در کنکور امسال مشاهده کردم ، این بود که دوستانی که از سال های گذشته مانده بودند و تجربه یک بار کنکور دادن را داشتند و یا این که کلا دوستانی که یک سال فارغ التحصیلی خود را به تعویق انداخته بودند ،به مراتب بهتر از کسانی که در همان سال کنکور واحدهای درسی را در کنار خواندن برای کنکور می گذراندند ، نتیجه گرفتند .

همه این ها باعث شد که از این به بعد افراد ترم 7 و 8 به نسبت کم تر روی انجام پروژه فولاد دانشجویی وقت اختصاص داده و دائم مشغول کنکور گردند.

درباره امین کاویانی

امین کاویانی هستم . دانشجوی مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه تهران. در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران سال ۹۴ توانستم رتبه ی ۴۷ کسب کنم. علاقه مند هستم که در زمینه مشاوره به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد عمران کمک کنم.

هم چنین بخوانید:

زمان کنکور ارشد 96 بالاخره مشخص شد !

به گزارش عمران مشاوره ، دکتر خدایی ، ریاست سازمان سنجش ، تاریخ برگزاری کنکور ارشد …

12 دیدگاه

  1. سلام.من تکمیل ظرفیت رشته عمران مدریت ساخت مجازی دانشگاه حکیم سبزوار اوردم میخواستم بدونم ارزش مدرکش چطوریه
    واینکه با این مدرک شانسی برای ادامه تحصیل در دکترا و دانشکاه خوب داری.باتشکر

  2. نمیدونم چرا بچه های عمران اینقدر اذیت میکنن یکی نیست بگه سوال سخت اون سوالی نیست که بري از فلان جا بیاری سوال باید با روابط حل بشه بعضی سوالات جنبه فام داشتن از بس سخت بود اون مشکل ضریب که همه درسا ضریب یک دارن هم به کنار دوست من تو رشته دیگه تنها سه درس ميخونه ولا عمران …..

  3. خب چطوری جواب بگیرم؟

  4. سلام.
    1-هرسال کنکور بعد از ظهر برگزار میشد نه اینکه امسال صبح برگزار شه نخوابیده آدم کنکور بده.
    2-درس راهسازی که 7 تا میامد امسال 5 تا اومد از مطالب متفرقه.اصلا از قوس اتصال سوالی نمیامد اما امسال اومد!
    3-بحث اینجاس که شما اینارو به کی میخوای بگی!!! اصلا کی اهمیت میده کی گوش میده؟؟؟

  5. این خبرا نیست.
    کنکور امسال سختترین و غیر استانداردترین کنکور عمران سازمان سنجش بود.
    وقتی ام سوال سخت میشه درس خون با درس نخون مساوی میشه. یعنی فرمول رو حفظه اما مگه حل میشه؟! این شخص مساوی میشه با کسیکه اصلا اون مبحث رو نخونده.
    سوالات دروس طراحی (به خصوص راهسازی) و همچنین هیدرولیک که اصلا حل نمیشد.

    • دقیقا ا شما موفقم
      کنکور وحشتناک سخت بود
      منکه میخواستم رو پی و خاک مانور بدم اینقد سخت بود که اصن کپ کردم و پشیمون بودم از خوندنم وقتی هیچی عایدم نشد
      نمیدونم چرا آقای کاویانی میگن آسون بود در صورتیکه خیلی سخت بود
      من سوالای کنکور قبل رو داشتم راحت حل میکردم ولی امسال …
      خیلی روم تاثیر گذاشت دیگه دل و دماغ خوندن ندارم
      حالا مطمئنم همینکه من یه بار کنکور رو نخونم کنکور اینقد آسون میشه که فقط حسرتش برام میمونه
      شانس و اقبال من در همین حده :/

      • نا امید نباشین خواهر
        توکل به خدا کنین بقیه اش درست میشه

        • ممنون مهندس
          رتبم خیلی بد شده
          روزانه که نیوردم
          الان تکمیل ظرفیت میتونم روزانه هم بزنم یا همون شبانه؟
          بین رشته های سازه،ژدوتکنیک، راه و ترابری و محیط زیست (یکی دوتا بیشتر نیس تو دفترچه) به ترتیب کدوم انتخاب کنم به نظرتون؟؟
          و اینکه شهر نزدیک انتخاب کنم درصد قبولی بیشتره ینی؟؟ (از پارسیان هستم-یه ساعت تا عسلویه مسافت دارم)
          در آخر هم اینکه اصن فک نمیکردم جواب بدین. ولی با دیدن کامنتا حق دادم به بقیه که خیلی تعریفتونو میکنن. مرسی بابت وقتی که میزارین و مشاوره های خوبتون

  6. با سلام.به نظرم اساسا این روش کنکور اشکال داره.به دلیل اینکه با این معیار که شرایط کنکور داره ،یعنی منابع کاملا مشخص نیست و سوالها طوری طراحی میشه که شانس و اقبال هم در نتیجه دخیله و در مجموع اگر در مورد روش و اصل کنکور که برگزار میشه هدف چیزی نیست که مستقیما به هوش نفرات برتر و یا اطلاعات کاربردی و یا خوب درس خوندن ختم بشه.منظورم اینه که اگر ملاک سریع تست زدن باشه و از منابعی که بعضا ربطی به تخصص آینده تحصیل نداشته باشه میشه روش های دیگه مثله تیر اندازی و شنا و حتی قرعه کشی شانسی رو هم جایگزین این روش کنکور کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *