خانه / طرح پشتیبان / راهنمای جامع کنکور ارشد عمران 97

راهنمای جامع کنکور ارشد عمران 97

با سلام و عرض ادب خدمت همراهان همیشگی وب سایت عمران مشاوره. واقعا بنده رو به علت تاخیری که در بحث مشاوره کنکور ارشد امسال داشتن می بخشید. راستش من در حال حاضر درگیر کار و پایان نامه هستم و تقریبا می شه گفت که تنها وقت های آزادم تایم غذا و زمان خوابم هست 🙂

قبل از این که بخوام راجع به کنکور ارشد عمران 97 توضیح بدم، باید یه موردی رو یادآور بشم. چرا که بعد از یکی از پست ها که درباره بیکاری مهندسان نوشته بودم، بسیاری میان و نظر میذارن و ادامه تحصیل در این رشته رو کاملا بیهوده می دونن. در عوض دسته دیگری هم هستند که میخوان به هر قیمتی شده عمران رو رها بکنند و به سراغ رشته های پزشکی برن (شاید به عنوان انگیزه مالی). برای همین باید چند نکته زیر رو یادآور بشم:

1- ببینین این مسئله بیکاری و نبود کار، همیشه برای افرادی که تخصص خاصی ندارن مطرحه. خودتون رو جای یه شرکت بزارین. وقتی می بینین یه نفر هست که مثلا طراحی ساختمان فولادی رو به شکلی ساده انجام میده، ترجیح می دین که از ارزان ترین نیرو برای این کار استفاده کنین. (به خصوص در این شرایط رکود) به همین دلیل چیزی که مهمه، تسلط داشتن بر تکنیک های خاصی هست که بعضی ها دارن. مثلا نرم افزار Etabs و SAFE رو تقریبا همه بلدن باهاش کار بکنن ولی کم تر کسی به نرم افزار تکلا مسلطه. بنابراین وقتی شما مهارتی داشته باشین که منحصر به فرده، طرف مقابلتون ناچاره که با شما کنار بیاد و در نتیجه امنیت شغلی بالایی خواهید داشت.

2- دومین مسئله ای که این روزا داوطلبان مطرح می کنند و اندکی هم جنجالی هست، رها کردن مهندسی و کنکور دادن دوباره برای قبولی در رشته پزشکی است. اگر شما کسی رو احیانا میشناسین که این کار رو کرده و یا خودتون این حرکت به فکرتون زده بدونین که اشتباه محضه. نکته ای که من همیشه یادآور شدم این که هیچ وقت و هیچ گاه به خاطر پول به سراغ یک رشته خاص نروید!!!!!! مثال می زنم. در سال 88 مهندس عمرانی رو میشناختم که اون زمان در طول یک سال ماهی 7 میلیون تومان درآورد. شاید بشه چیزی حدود درآمد ماهی 15 میلیون تومان برای یک مهندس در حال حاضر! خیلی ها که این درآمدها رو دیدند، بدون داشتن هیچ گونه علاقه و صرفا به خاطر پول به رشته مهندسی عمران پناه بردند. نتیجه اشباع شدن این رشته بود. ولی چیزی که خیلی خیلی خیلی بدتر بود این مسئله نبود. بلکه این بود که این افراد بدون داشتن هیچ گونه علاقه ای این رشته رو انتخاب کرده بودند و در حال حاضر هم به همین دلیل قادر به کار کردن با حقوق کم نیستند و اگر هم کار کنند، کیفیتش به قدری پایینه که به سرعت کار خودشون رو از دست میدن. پس به کار و شغل آینده ات علاقه داشته باش!

3- همونطوری که همه شاهد بودیم، در کشور ما متاسفانه ثبات اقتصادی زیادی وجود نداره و موارد بسیاری دیده شده که طرف تا 30 سالگی وضع مالی افتضاحی داشته و بعد از اون به یکباره پولدار شده. بنابراین واقعا نمیشه آینده رو پیش بینی کرد. چه بسا چند سال دیگه همین مهندسی عمران به عنوان مهم ترین رشته شناخته بشه و خیلی از همین فارغ التحصیلان بیکار از طریق همین رشته بتونن بدون داشتن تجربه به درآمدهای ماهی بالای 10 میلیون تومان برسن.

خب حالا بریم سراغ بحث شیرین کنکور ارشد عمران 97

گام اول) اولین کنار اینه که شما به پست منابع ارشد عمران برید و کاملا با کنکور آشنا بشید که داستانش از چه قراره. با خوندن این پست کاملا دستتون میاد که کنکوری که پیش رو دارین داستانش از چه قراره و به طور کلی با ساختارش آشنا خواهید شد.

گام دوم) از اونجا که من تعصب خاصی روی رشته مدیریت ساخت دارم (البته که بهترین گرایش مهندسی عمرانه!) در این وب سایت با دو دوست عزیز و بزرگوار که در این گرایش در دانشگاه تهران تحصیل می کنند، مصاحبه انجام دادم. شما می تونین از طریق دکمه های زیر این دو تا مصاحبه رو بخونین و کلیت کار دستتون بیاد.

مصاحبه با خانم مهندس شیوا پولادوند

مصاحبه با آقای مهندس سعید جلیل زاده

گام سوم) مطالب سایت رو بخونین! خودم سعی کرد که تجربیات و تکنیک های خودم مثل آموزش خلاصه برداری یا مطالعه درس زبان بری کنکور ارشد عمران رو پوشش بدم. لذا حتما کل مطالب سایتو بخونین.

گام چهارم) از آنجا که «دو صد گفته چون نیم کردار نیست»، من هرچقدر درباره کنکور بگم، آخرش بالاخره خیلی چیزها گفته نمیشن. بنابراین به شما توصیه می کنم که اگه واقعا جدی هستید، حتما مشاور بگیرین و بدون داشتن پیش زمینه کافی، فریب خیلی از کلاس ها و موسسات مختلف رو نخورید. خود ما هم امسال با توجه به درخواستی که دوستان داشتن، بنا به صحبت هایی که با خانم مهندس پولادوند داشتیم، مشاوره رو ارائه میدیم و مشاوره به شیوه ای بسیار کارآمدتر از سال پیش انجام میشه.

به صورت کلی در طرح مشاوره امسال یعنی کنکور ارشد عمران 97 این موارد رو شاهد خواهید بود:

1- ما براتون یه برنامه تخصصی می نویسیم با توجه به ویژگی ها و توانایی های شخص شما! یعنی خانم مهندس پولادوند اول باهاتون یه صحبتی رو دارن و ویژگی های مطالعه و نکات قوت و ضعف رو از شما می پرسند که بهتون توصیه می کنیم به صورت بسیار دقیق بهشون پاسخ بدین.

2- شما برنامه ای دقیق خواهید داشت که بهتون میگه در فلان روز چه درس هایی و چقدر بخونین. ما در پایان هر روز ازتون گزارش می خوایم که ببینیم تا اینجای کار چه کردین و شما باید میزان کارتون به همراه دلایلتون رو به ما گزارش بدین.

3- توی هفته هرچقدر که بخواین میتونین با خانم مهندس پولادوند مشاوره تلفنی داشته باشین. (به شرطی که قبلش هماهنگ کنین باهاشون)

هزینه مشاوره هم به شکل زیر هست.

  • تا 31 اردیبشهت: هزینه مشاوره ماهیانه 120 هزار تومان
  • تا 31 خرداد: هزینه مشاوره ماهیانه 130 هزار تومان
  • تا 31 تیر: هزینه مشاوره ماهیانه 140 هزار تومان
  • از 31 تیر به بعد هزینه ماهیانه 150 هزار تومان

دقت کنین که این یک امتیاز محسوب میشه برای ثبت نام شما به دلیل پر شدن ظرفیتمون و آسانی نوشتن برنامه. یعنی اگر کسی در ماه خرداد ثبت نام کنه، بنا به میزان مشاوره ای که میخواد میتونه تا روز کنکور ماهیانه 130 هزار تومان بپردازه. ولی کسی که آخر کاری ثبت نام می کنه به علت فشردگی برنامه و سختی کار اندکی بیش تر پرداخت می کنه.

شما از طریق فرم زیر می تونید به سادگی ثبت نام رو انجام بدین.

پشتیبانی: اکانت Aminkav@ در تلگرام

[gravityform id=”3″ title=”true” description=”true”]

درباره امین کاویانی

امین کاویانی هستم . دانشجوی مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه تهران. در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران سال ۹۴ توانستم رتبه ی ۴۷ کسب کنم. علاقه مند هستم که در زمینه مشاوره به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد عمران کمک کنم.

4 دیدگاه

  1. سلام
    من کارشناسی ارشد مدیریت پروزه و ساخت دانشگاه تهران خوندم مجازی
    کسی که مدیریت پروژه خونده میتونه یه بار دیگه ارشد مهندسی مدیریت ساخت بخونه یا نه؟

  2. باسلام و خدا قوت به شما مدیریت محترم سایت و همکاران عزیزتان
    از بابت اینکه مقالات آموزشی خیلی خوب و با کیفیت تولید می کنید از شما سپاسگزاریم.
    برایتان موفقیت روز افزون از پروردگار یکتا آرزومندم!

  3. سلام من کاردانی رشته ی حمل و نقل و ترافیک شهری بودم و برای کنکور کاردانی به کارشناسی کنکور ترافیک نبود بایستی کنکور عمران میدادیم و پذیرش رشته ی خودمون رو میگرفتیم. کارشناسی هم همین رشته ام میخواستم بدونم برای ارشد هم باید کنکور عمران بدیم یا ترافیک؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *